Nőtt a Lego Manufacturing Kft árbevétele és nyeresége
A dán tulajdonú Lego Manufacturing Kft. nettó árbevétele tavaly mintegy 10 százalékkal, 3,1 milliárd forinttal, adózott eredménye pedig több mint 40 százalékkal, 354 millió forinttal nőtt az egy évvel korábbihoz képest – közölte a társaság kedden az MTI-vel.
A nyíregyházi székhelyű cég a 2016-os 32 milliárd 969 millió forintos nettó árbevétellel szemben tavaly 36 milliárd 69 millió forintot meghaladó árbevételt ért el, adózott eredménye egy év alatt 788,6 millió forintról 1 milliárd 142 millió forintra nőtt. A cég saját tőkéje a 2016-os 20 milliárd 743 millió forintról 21 milliárd 855 millió forintra emelkedett, az átlagos dolgozói létszám a két évvel ezelőtti 1947-ről 2017-re 1997-re nőtt.
A Lego Csoport idén márciusban közzétett eredmény-beszámolója szerint tizenhárom éve tavaly csökkent első alkalommal az építőjáték-gyártó vállalat globális forgalma. A 35 milliárd dán korona (1476 milliárd forint), az előző évinél nyolc százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett 7,8 milliárd korona (329 milliárd forint) nettó nyereséget ért el, 17 százalékkal kisebbet a 2016-osnál.
A Lego forgalma 2016-ban még 6 százalékkal, 2015-ben pedig 25 százalékkal nőtt.
A közlemény szerint az eredményadatok a tavaly tett készlet-felszámolási intézkedések miatt romlottak.
A Lego 2017-ben 1400 alkalmazottal csökkentette dolgozói létszámát, az év végén világszerte 17,5 ezer alkalmazottja volt a cégnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Spielwarenmesse: a játékpiac legjobbjait jutalmazták
A Spielwarenmesse második napja ünnepi hangulatban kezdődött, amikor hat különösen…
Tovább olvasom >Mattel saját építőkocka-márkával száll versenybe a Legóval
A Mattel bejelentette, hogy Észak-Amerikában új építőkocka-márkát dob piacra Mattel…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >