Nőtt a kiskereskedelmi forgalom decemberben az Egyesült Államokban
Nőtt a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma decemberben az Egyesült Államokban, már a harmadik egymást követő hónapban. A háztartások, az autóvásárlásokat leszámítva, nem fukarkodtak az év utolsó hónapjában, ami azt jelezheti, hogy az amerikai gazdaság mérsékelt ütemben bővült a tavalyi év végén.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium csütörtökön közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke decemberben 529,6 milliárd dollárt tett ki, ami 0,3 százalékkal haladja meg az előző havit.
Elemzők is 0,3 százalékos emelkedést vártak a novemberi, a felülvizsgálat után 0,2 százalékról 0,3 százalékra felhúzott növekedés után.
Éves összevetésben 5,8 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás forgalma a novemberben mért 3,3 százalék után.
A tavalyi év egészében 3,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke 2018-hoz képest.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma decemberben havi összevetésben 0,7 százalékkal, éves szinten pedig 6,3 százalékkal nőtt. Elemzők 0,5 százalékos havi összevetésű emelkedést vártak a novemberi 0 százalék után.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma novemberhez képest 1,3 százalékkal esett vissza, éves szinten azonban 4,1 százalékkal nőtt.
Az autókat, az üzemanyagokat, az építőipari termékeket és a vendéglátást sem számítva 0,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom decemberben, szemben az előző havi 0,1 százalékos csökkenéssel.
Az interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 0,2 százalékkal, éves szinten pedig 19,2 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma novemberhez képest 2,8 százalékkal, tavaly decemberhez képest pedig 11,3 százalékkal emelkedett.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
Az amerikai fogyasztói kiadások évesítve 3,2 százalékkal nőttek a harmadik negyedévben, és az ütem 2,5 százalék körüli mértékre eshetett vissza a negyedik negyedévben. A gazdasági növekedés harmadik negyedévi 2,1 százalékos évesített üteme viszont 2,5 százalékra kúszhatott fel az utolsó negyedévben, ami annak köszönhető, hogy az import csökkenése leszorította a külkereskedelmi hiányt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >