Nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Áprilisban 6,9 százalékkal nőtt éves összehasonlításban a kiskereskedelmi forgalom Csehországban. Márciusban ez a mutató 4,8 százalék volt – jelentette a Cseh Statisztikai Hivatal.
A statisztikusok felhívták a figyelmet arra, hogy az áprilisi gyorsulás mögött alapvetően a húsvéti ünnepek állnak. Tavaly a húsvét márciusban volt.
Havi összehasonlításban a szezonális hatásoktól megtisztított áprilisi növekedés 0,2 százalékot tett ki.
Áprilisban, hasonlóan a korábbi hónapokhoz, ismét az internetes üzletek forgalma növekedett a legnagyobb mértékben, 20 százalékkal. Nagy volt az érdeklődés a számítógépek és a kommunikációs eszközök iránt is, amelyek forgalma 15,4 százalékkal emelkedett. Háztartási műszaki berendezésekből 4,7 százalékkal többet adtak el.
Tekintettel a húsvéti ünnepekre élelmiszerekre az emberek 10 százalékkal többet költöttek, mint egy éve – mutatott rá Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója.
Gyógyszerekből és kozmetikai szerekből négy százalékkal több fogyott el, míg ruházatra és lábbelikre 1,9 százalékkal kevesebbet költött a lakosság.
A fogyasztás növekedését a statisztikai hivatal szerint a növekvő bérek támogatják. Többségi szakértői vélemény, hogy a cseh gazdasági növekedés húzóágazata az idén is a háztartási fogyasztás lesz. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >