Nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és stagnált az EU-ban májusban havi szinten
Nőtt a kiskereskedelmi forgalom májusban az euróövezetben és stagnált az Európai Unióban havi összevetésben.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán azt közölte, hogy májusban az euróövezetben 0,2 százalékkal nőtt, az Európai Unióban pedig stagnált a kiskereskedelmi forgalom áprilishoz képest, amikor az euróövezetben 1,4 százalékkal esett, az EU-ban 1,3 százalékkal csökkent a forgalom márciussal összevetve.
Éves összevetésben az euróövezetben a kiskereskedelmi forgalom növekedése az áprilisi 4 százalékról 0,2 százalékra, az EU-ban pedig 5 százalékról 0,8 százalékra lassult.
Áprilishoz képest Cipruson nőtt a legnagyobb mértékben, 9 százalékkal a kiskereskedelmi forgalom májusban. Horvátországban 1,7 százalék, Portugáliában pedig 1,5 százalék volt a havi növekedés. A kiskereskedelmi forgalom havi szinten a legjelentősebben, 6,5 százalékkal Írországban csökkent, Finnországban 2,8 százalékkal, Ausztriában 2,2 százalékkal mérséklődött.
Magyarországon havi szinten 0,1 százalékos csökkenést regisztráltak.
Májusban éves bázison Szlovéniában bővült a legnagyobb mértékben, 25 százalékkal a kiskereskedelmi forgalom. A második legnagyobb növekedés Lengyelországban volt 11,2 százalékkal, majd Magyarország következett 11,1 százalékkal. A legjelentősebb éves csökkenés Ausztriában volt, 6,4 százalékos, Dániában 5,6 százalékos, Luxembourgban és Finnországban, egyaránt 5,2 százalékos. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >Szintetikus vegyületek az ételeinkben? Fontos uniós projekt hazai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A ToxFree Life for All az EU frissen indult tudatosságnövelő…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >