Nőtt a kis boltok piacrésze

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 10. 15. 10:02

Több mint 8 milliárd forint forgalmat ért el a kiskereskedelem öblítőből az idei első félévben. Ez a Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalom szerinti rangsorában a negyedik legnagyobb árbevételt jelenti a mosószer, toalettpapír és pelenka után.

Ami a trendeket illeti: az öblítő bolti eladása értéket tekintve 10 százalékkal emelkedett legutóbb január-június közt, a tavalyi első hat hónaphoz viszonyítva. Mennyiség szempontjából mínusz 2 százalékot regisztráltunk.

Figyelemre méltó, hogy valamelyest csökkent a koncentráció. Nőtt ugyanis a hagyományos, 51–200 négyzetméteres boltok piaci részesedése az öblítő értékben mért forgalmából; a tavaly január–júniusi 12-ről idén 13 százalékra. (Erre a csatornára a vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalmából átlag 8 százalék a legutóbbi első félév alatt).

Csökkent a boltok bevételéből a 2 500 négyzetméter feletti üzletek tavaly első félévi 40 százalékos részaránya idén 38-ra. Harmadik változás: a drogéria mutatója 11-ről 12 százalékra emelkedett.

Olyan kategória az öblítő is, amelynél magas a gyártói márkák piaci részesedése; 92 százalék jutott rájuk értékben a kategória teljes forgalmából idén január-június között. Ez 1 százalékponttal magasabb a tavalyi első félévihez képest.

Tévéreklámra a piaci szereplők öblítő esetében listaáron mintegy 1,6 milliárd forintot költöttek az első félévben; több mint dupla annyit, mint a tavalyi hasonló időszakban a Nielsen Közönségmérés Kft. által mért 704 millió forint. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

Kapcsolódó cikkeink