Nőtt a gyártói márkák piacrésze
A praliné hét hónap alatt 10 milliárd forintot meghaladó piacán a kiskereskedelmi forgalom értékben 1 százalékkal, mennyiségben pedig 7 százalékkal csökkent 2016. január–július során, az előző hasonló periódushoz viszonyítva.
A bolttípusok súlyát illetően az édességek között a praliné bolti eladása a legkoncentráltabb. Ugyanis a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre az összes bevétel 70 százaléka jut a január–júliusi adatok szerint. Ahogyan a tavalyi első hét hónap alatt is.
Szembetűnik, hogy a hipermarketek bevétele 6 százalékkal emelkedett, a teljes kategória forgalmának csökkenése mellett.
A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részarányai változatlanul maradtak.
A gyártói márkák 83 százalékot vittek el a praliné teljes bolti forgalmából, az idei első félév alatt. Két százalékponttal többet, mint a múlt év első hét hónapjában.
Itt listaáron 2,6 milliárd forint reklámköltést regisztrált a Nielsen Közönségmérése ez év első felében. 23 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Meg kell azonban jegyezni, hogy a valós költés ennél alacsonyabb, mert a tévétársaságok kedvezményeket szoktak adni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >