Nőtt a gyártói márkák piacrésze
A praliné hét hónap alatt 10 milliárd forintot meghaladó piacán a kiskereskedelmi forgalom értékben 1 százalékkal, mennyiségben pedig 7 százalékkal csökkent 2016. január–július során, az előző hasonló periódushoz viszonyítva.
A bolttípusok súlyát illetően az édességek között a praliné bolti eladása a legkoncentráltabb. Ugyanis a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre az összes bevétel 70 százaléka jut a január–júliusi adatok szerint. Ahogyan a tavalyi első hét hónap alatt is.
Szembetűnik, hogy a hipermarketek bevétele 6 százalékkal emelkedett, a teljes kategória forgalmának csökkenése mellett.
A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részarányai változatlanul maradtak.
A gyártói márkák 83 százalékot vittek el a praliné teljes bolti forgalmából, az idei első félév alatt. Két százalékponttal többet, mint a múlt év első hét hónapjában.
Itt listaáron 2,6 milliárd forint reklámköltést regisztrált a Nielsen Közönségmérése ez év első felében. 23 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Meg kell azonban jegyezni, hogy a valós költés ennél alacsonyabb, mert a tévétársaságok kedvezményeket szoktak adni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >