Nőtt a gyártói márkák piacrésze
A praliné hét hónap alatt 10 milliárd forintot meghaladó piacán a kiskereskedelmi forgalom értékben 1 százalékkal, mennyiségben pedig 7 százalékkal csökkent 2016. január–július során, az előző hasonló periódushoz viszonyítva.
A bolttípusok súlyát illetően az édességek között a praliné bolti eladása a legkoncentráltabb. Ugyanis a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre az összes bevétel 70 százaléka jut a január–júliusi adatok szerint. Ahogyan a tavalyi első hét hónap alatt is.
Szembetűnik, hogy a hipermarketek bevétele 6 százalékkal emelkedett, a teljes kategória forgalmának csökkenése mellett.
A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részarányai változatlanul maradtak.
A gyártói márkák 83 százalékot vittek el a praliné teljes bolti forgalmából, az idei első félév alatt. Két százalékponttal többet, mint a múlt év első hét hónapjában.
Itt listaáron 2,6 milliárd forint reklámköltést regisztrált a Nielsen Közönségmérése ez év első felében. 23 százalékkal többet, mint az előző hasonló időszak során. Meg kell azonban jegyezni, hogy a valós költés ennél alacsonyabb, mert a tévétársaságok kedvezményeket szoktak adni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >