Nőtt a Grolsch nyereségessége
A holland sörgyár az idei első félévben 11 millió eurós adózás előtti nyereséget ért el, szemben a tavalyi 10,2 millió eurós eredménnyel. A növekedést az eladások nyolc százalékos bővülése okozta.
A cég vezetői a jó eredményeket két fontos eseményre vezetik
vissza, az egyik a 0,33-as kiszerelés bevezetése valamint az Anheuser-Busch-al
kötött kereskedelmi megállapodás, melynek köszönhetően a cég amerikai
értékesítése 50 százalékkal megugrott, nemzetközi viszonylatban nyolc
százalékkal nőtt az értékesített sör mennyisége.
A cég év végére 10 százalék körüli adózás utáni eredmény
növekedésre számít, de a féléves adatok nyilvánosságra kerülésével párhuzamosan
felhívták a figyelmet arra is, hogy az alapanyagárak az utóbbi időben
számottevően drágultak, a maláta ára megduplázódott, így ez negatívan
befolyásolhatja az elvárásokat. Csökkentheti a várható profitot az a 31,58
millió eurós uniós kartell bírság is, amit a Grolsch ugyan megfellebbezett, de
júliusi eredményeiből azért leírt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >