Nőtt a Grolsch nyereségessége
A holland sörgyár az idei első félévben 11 millió eurós adózás előtti nyereséget ért el, szemben a tavalyi 10,2 millió eurós eredménnyel. A növekedést az eladások nyolc százalékos bővülése okozta.
A cég vezetői a jó eredményeket két fontos eseményre vezetik
vissza, az egyik a 0,33-as kiszerelés bevezetése valamint az Anheuser-Busch-al
kötött kereskedelmi megállapodás, melynek köszönhetően a cég amerikai
értékesítése 50 százalékkal megugrott, nemzetközi viszonylatban nyolc
százalékkal nőtt az értékesített sör mennyisége.
A cég év végére 10 százalék körüli adózás utáni eredmény
növekedésre számít, de a féléves adatok nyilvánosságra kerülésével párhuzamosan
felhívták a figyelmet arra is, hogy az alapanyagárak az utóbbi időben
számottevően drágultak, a maláta ára megduplázódott, így ez negatívan
befolyásolhatja az elvárásokat. Csökkentheti a várható profitot az a 31,58
millió eurós uniós kartell bírság is, amit a Grolsch ugyan megfellebbezett, de
júliusi eredményeiből azért leírt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >