Nőtt a drogéria súlya
Forgalom szerint a rangsor hetedik helyén áll a fogkrém, a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum között. Csak a mosószer, toalettpapír, pelenka, öblítő, mosogatószerek és papír zsebkendő előzi meg.
Idén az első négy hónap során a boltokban fogkrémre a fogyasztók 4 milliárd forintot meghaladó összeget költöttek; 3 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszakban. Mennyiséget tekintve ugyanannyit vásároltak.
Ha a bolttípusok súlyát nézzük, akkor szembe tűnik, hogy a drogéria piaci részesedése 3 százalékponttal emelkedett egyik négy hónapos időszakról a másikra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna mellett az 51–200 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb boltok részaránya.
Erősek a gyártói márkák. Bizonyítja ezt, hogy 97 százalék jutott rájuk az értékben mért forgalomból múlt évben, ahogyan tavalyelőtt is. n
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >