Nőtt a Coop forgalma tavaly
A Coop Gazdasági Csoport árbevétele tavaly 3 százalékos emelkedéssel 674 milliárd forintra nőtt – közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
A Co-op Hungary Zrt. tisztújító közgyűlésén bemutatott adatok szerint a cégcsoporton belül a Coop üzletlánc 404 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 6 százalékos éves emelkedés. Az adózott eredményt nem összesíti a franchise-tulajdonos, a tagok különálló cégek, nyereségük a saját gazdálkodásuktól függ – tájékoztattak az MTI kérdésére.
A Coop piaci pozícióját stabilnak nevezve hangsúlyozták, hogy 2021-ben a járvány miatti bizonytalanságok közepette is bővült a forgalmuk. Összességében az elmúlt 5 év eredményeit is kedvezően értékelték, hasonlóval elmondása szerint a jövőben elégedett volna a Co-op Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke. Pekó László a közgyűlésen gyorsuló koncentrációs folyamatról beszélt, ennek eredményeképpen jelenleg az öt legnagyobb tagvállalat adja csoportszinten a forgalom felét.
A közgyűlés személyi kérdésekről is döntött. A megválasztott igazgatósági tagok egyhangúlag Pekó Lászlót szavazták meg elnöknek, a megbízatás 2027-ig tart, akárcsak az új vezérigazgatóé, Tóth Gézáé.
A vezérigazgató nehéz évre számít a háború, valamint az energia- és az élelmiszerárak emelkedése miatt. A piaci körülmények bizonytalanok, egyes termékek beszerzése nagyon nehéz lesz az idén – jelezte.
Az üzletlánc országszerte 1480 településén 2240 áruházat üzemeltet. A Magyar Falu Program 461 kistelepülésen működő boltjuk korszerűsítéséhez biztosít támogatást – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >Az olasz fogyasztóknak fontosabb a kényelem, mint az ár
Az Altroconsumo olasz fogyasztóvédelmi szervezet felmérése szerint a szupermarket vásárlók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >