Nőtt a Coop forgalma tavaly
A Coop Gazdasági Csoport árbevétele tavaly 3 százalékos emelkedéssel 674 milliárd forintra nőtt – közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
A Co-op Hungary Zrt. tisztújító közgyűlésén bemutatott adatok szerint a cégcsoporton belül a Coop üzletlánc 404 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 6 százalékos éves emelkedés. Az adózott eredményt nem összesíti a franchise-tulajdonos, a tagok különálló cégek, nyereségük a saját gazdálkodásuktól függ – tájékoztattak az MTI kérdésére.
A Coop piaci pozícióját stabilnak nevezve hangsúlyozták, hogy 2021-ben a járvány miatti bizonytalanságok közepette is bővült a forgalmuk. Összességében az elmúlt 5 év eredményeit is kedvezően értékelték, hasonlóval elmondása szerint a jövőben elégedett volna a Co-op Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke. Pekó László a közgyűlésen gyorsuló koncentrációs folyamatról beszélt, ennek eredményeképpen jelenleg az öt legnagyobb tagvállalat adja csoportszinten a forgalom felét.
A közgyűlés személyi kérdésekről is döntött. A megválasztott igazgatósági tagok egyhangúlag Pekó Lászlót szavazták meg elnöknek, a megbízatás 2027-ig tart, akárcsak az új vezérigazgatóé, Tóth Gézáé.
A vezérigazgató nehéz évre számít a háború, valamint az energia- és az élelmiszerárak emelkedése miatt. A piaci körülmények bizonytalanok, egyes termékek beszerzése nagyon nehéz lesz az idén – jelezte.
Az üzletlánc országszerte 1480 településén 2240 áruházat üzemeltet. A Magyar Falu Program 461 kistelepülésen működő boltjuk korszerűsítéséhez biztosít támogatást – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Élelmiszerpazarlás-csökkentő platformot indít a Too Good To Go
A Too Good To Go új, mesterséges intelligenciával támogatott platformot…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >