Nőtt a Coca-Cola bevétele
Folytatódik a gyorsjelentési szezon az Egyesült Államokban, ezúttal az egyik klasszikus, az 1892-ben alapított Coca-Cola hozta nyilvánosságra 2019 utolsó negyedévére vonatkozó számait – olvasható a Világgazdaság Online-on.
Az üdítőital-gyártó óriás 2019-ben végre pozitív tendenciákat tud felmutatni, hiszen azok után, hogy 2016-ban, 2017-ben és 2018-ban is rendre csökkent az éves árbevétele (a három évben összesen csaknem 30 százalékkal), a tavalyi esztendőben újra látványos bevételnövekedést regisztrálhattunk. Különösen igaz volt ez a negyedik negyedévben, amikor az előző év hasonló időszakához képest 29 százalékos volt a vállalat eladásainak növekedése. Úgy tűnik, hogy a Coca-Cola megújulása egyértelműen sikeres volt, és még mindig a Coke márkanévvel érdemes operálni (több új termék is ezzel a névvel jelent meg a piacon).
A növekedésben az egyik legfontosabb pillér a Coca-Cola Zero: ez volt a kilencedik egymást követő negyedév, amikor az eladások több mint 10 százalékkal növekedtek. Ehhez jött a tavaly év elején bevezetett energiaitalok sikere, amelyekkel a Coca-Cola először próbálkozott, és a látványos eredmények következtében folyamatosan bővíti a kínálatot. Emellett a bevételek szempontjából egyértelműen sikeres stratégiának bizonyult a kiszerelések méreteinek megváltoztatása mind a dobozos, mind a palackos termékek körében.
A társaság idei évre vonatkozó tervei is optimizmusra adnak okot, hiszen a menedzsment szerint a magasabb bázisról is újabb 5 százalékos árbevétel-növekedés jöhet, és azzal együtt is elérhetőnek tartják a 2 dollár feletti egy részvényre jutó nyereséget, hogy a cég határozott lépéseket kíván tenni a fenntartható csomagolási technológiák irányába.
A Coca-Cola részvényei a hét végére látványos emelkedést produkáltak, és a januárt közel 8 százalékos pluszban zárták. A tendencia továbbra is az emelkedés felé mutat, amit egy kisebb korrekció után is érdemes lehet megjátszani. (vg.hu, Buró Szilárd, az Equilor Befektetési Zrt. pénzügyi innovációs vezetője)
Kapcsolódó cikkeink
Megérkezett a Coca-Cola ikonikus karácsonyi kamionja
Az ikonikus Coca-Cola kamion idén Magyarországra is begurul. A túra…
Tovább olvasom >Bővíti üdítőital-portfolióját a Kofola ČeskoSlovensko
A cseh Kofola ČeskoSlovensko új gyümölcslevekkel és jegesteákkal bővítette portfólióját.…
Tovább olvasom >Közösen igyekszik elérni a délkelet-ázsiai hibrid vásárlókat a Coca-Cola és Grab
A Coca-Cola és a Grab együttműködésük megerősítésével igyekeznek a Délkelet-Ázsiában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >