Nőtt a Coca-Cola bevétele
Folytatódik a gyorsjelentési szezon az Egyesült Államokban, ezúttal az egyik klasszikus, az 1892-ben alapított Coca-Cola hozta nyilvánosságra 2019 utolsó negyedévére vonatkozó számait – olvasható a Világgazdaság Online-on.
Az üdítőital-gyártó óriás 2019-ben végre pozitív tendenciákat tud felmutatni, hiszen azok után, hogy 2016-ban, 2017-ben és 2018-ban is rendre csökkent az éves árbevétele (a három évben összesen csaknem 30 százalékkal), a tavalyi esztendőben újra látványos bevételnövekedést regisztrálhattunk. Különösen igaz volt ez a negyedik negyedévben, amikor az előző év hasonló időszakához képest 29 százalékos volt a vállalat eladásainak növekedése. Úgy tűnik, hogy a Coca-Cola megújulása egyértelműen sikeres volt, és még mindig a Coke márkanévvel érdemes operálni (több új termék is ezzel a névvel jelent meg a piacon).
A növekedésben az egyik legfontosabb pillér a Coca-Cola Zero: ez volt a kilencedik egymást követő negyedév, amikor az eladások több mint 10 százalékkal növekedtek. Ehhez jött a tavaly év elején bevezetett energiaitalok sikere, amelyekkel a Coca-Cola először próbálkozott, és a látványos eredmények következtében folyamatosan bővíti a kínálatot. Emellett a bevételek szempontjából egyértelműen sikeres stratégiának bizonyult a kiszerelések méreteinek megváltoztatása mind a dobozos, mind a palackos termékek körében.
A társaság idei évre vonatkozó tervei is optimizmusra adnak okot, hiszen a menedzsment szerint a magasabb bázisról is újabb 5 százalékos árbevétel-növekedés jöhet, és azzal együtt is elérhetőnek tartják a 2 dollár feletti egy részvényre jutó nyereséget, hogy a cég határozott lépéseket kíván tenni a fenntartható csomagolási technológiák irányába.
A Coca-Cola részvényei a hét végére látványos emelkedést produkáltak, és a januárt közel 8 százalékos pluszban zárták. A tendencia továbbra is az emelkedés felé mutat, amit egy kisebb korrekció után is érdemes lehet megjátszani. (vg.hu, Buró Szilárd, az Equilor Befektetési Zrt. pénzügyi innovációs vezetője)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >