Nőtt a Coca-Cola bevétele
Folytatódik a gyorsjelentési szezon az Egyesült Államokban, ezúttal az egyik klasszikus, az 1892-ben alapított Coca-Cola hozta nyilvánosságra 2019 utolsó negyedévére vonatkozó számait – olvasható a Világgazdaság Online-on.
Az üdítőital-gyártó óriás 2019-ben végre pozitív tendenciákat tud felmutatni, hiszen azok után, hogy 2016-ban, 2017-ben és 2018-ban is rendre csökkent az éves árbevétele (a három évben összesen csaknem 30 százalékkal), a tavalyi esztendőben újra látványos bevételnövekedést regisztrálhattunk. Különösen igaz volt ez a negyedik negyedévben, amikor az előző év hasonló időszakához képest 29 százalékos volt a vállalat eladásainak növekedése. Úgy tűnik, hogy a Coca-Cola megújulása egyértelműen sikeres volt, és még mindig a Coke márkanévvel érdemes operálni (több új termék is ezzel a névvel jelent meg a piacon).
A növekedésben az egyik legfontosabb pillér a Coca-Cola Zero: ez volt a kilencedik egymást követő negyedév, amikor az eladások több mint 10 százalékkal növekedtek. Ehhez jött a tavaly év elején bevezetett energiaitalok sikere, amelyekkel a Coca-Cola először próbálkozott, és a látványos eredmények következtében folyamatosan bővíti a kínálatot. Emellett a bevételek szempontjából egyértelműen sikeres stratégiának bizonyult a kiszerelések méreteinek megváltoztatása mind a dobozos, mind a palackos termékek körében.
A társaság idei évre vonatkozó tervei is optimizmusra adnak okot, hiszen a menedzsment szerint a magasabb bázisról is újabb 5 százalékos árbevétel-növekedés jöhet, és azzal együtt is elérhetőnek tartják a 2 dollár feletti egy részvényre jutó nyereséget, hogy a cég határozott lépéseket kíván tenni a fenntartható csomagolási technológiák irányába.
A Coca-Cola részvényei a hét végére látványos emelkedést produkáltak, és a januárt közel 8 százalékos pluszban zárták. A tendencia továbbra is az emelkedés felé mutat, amit egy kisebb korrekció után is érdemes lehet megjátszani. (vg.hu, Buró Szilárd, az Equilor Befektetési Zrt. pénzügyi innovációs vezetője)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >Több mint egymilliárdos beruházással nyílt meg Szombathely legújabb SPAR üzlete
A SPAR Magyarország több mint 1 milliárd forintos befektetés eredményeként…
Tovább olvasom >Ismét együtt a Momentán Udvar és a Rossmann a Művészetek Völgyében
A Rossmann idén is csatlakozott a Momentán Udvar programjaihoz a…
Tovább olvasom >