Norma – Németország utolsó keménydiszkontja
A Lidl és az Aldi diszkontóriások árnyékában a bajor családi vállalkozás folyamatosan növekedni tudott. A regionális specialitásokra és a sajátmárkás minőségre helyezett hangsúlyos figyelem segít a kereskedőnek megállnia a helyét a német piacon a rendkívül kiélezett versenyben.
A Norma német keménydiszkont szlogenje a „Kenn ich, mag ich, kauf ich!” (Ismerem, szeretem, megveszem). Ennek megfelelően a kiskereskedő koncepciójának középpontjában a jól ismert regionális márkák termékei és a saját márkák széles választéka áll, amelyek többsége a DLG (Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft) nonprofit szervezet által tanúsított. Különleges szerepet játszanak a biotermékek, amelyek közül több mint 220 érdemelte ki eddig a DLG pecsétet.
A Norma egy egyszerű, keménydiszkont koncepciót működtet: az üzletek mérete 700 és 1200 négyzetméter között mozog, az átlagos eladótér pedig körülbelül 750 négyzetméter. A Norma eredetileg a bajorországi Frankföldről indult, de az 1.350 üzletből álló hálózata mára egész Németországra kiterjedt. Az üzletek többsége kisebb, 2500 vagy annál nagyobb népességszámú városokban működik.
A legfrissebb, 2022-es pénzügyi jelentések szerint a Norma nettó árbevétele 4,5 milliárd euró, ami 3,6%-kal több, mint az azt megelőző időszakban. Az egy üzletre jutó 3,4 millió eurós árbevétel a német diszkontok átlagának alsó határán van. Összehasonlításképpen a Lidl és az Aldi Süd esetében, ahol az átlagos üzletméret 1100 négyzetméter körül alakul, a nettó árbevétel több mint 9 millió euróra tehető. A Norma nem vesz részt a gyártói márkák esetében folytatott és a német piacra oly nagyon jellemző promóciós árharcban, ennek ellenére az általa kínált egyértelmű ár-érték aránynak köszönhetően rendszeresen kerül az első helyre.
Minimalista üzletkoncepciója ellenére a kereskedő saját e-kereskedelmi vállalkozást működtet, amely 60 000 SKU-t – főként nem élelmiszeripari cikkeket, borokat és állateledeleket – kínál.
Kapcsolódó cikkeink
A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Kétezer üzletben indítja el az Edeka új hirdetési hálózatát
Németország egyik vezető élelmiszerkereskedelmi lánca, az Edeka 2000 üzletében indította…
Tovább olvasom >ProVeg: a német Lidl kínálja a legkedvezőbb áron a vegán termékeket
A Lidl növényi alapú felvágottat, virslit, húspogácsát, halrudakat, friss sajtot…
Tovább olvasom >