Nőnapi borkóstoló női borászokkal
Kizárólag női borászok részvételével rendezik meg a Cherchez la femme elnevezésű sétáló kóstolót a nemzetközi nőnapon, csütörtökön a Sofitel Budapest Chain Bridge Hotelben, ahol huszonnyolc pincészet mintegy nyolcvan borával ismerkedhetnek meg a látogatók.
Szabó Edit borszakíró 2017 végén jelentette meg Gyengébb? Nem! című könyvét, melyben huszonhat női borász, birtokigazgató meséli el saját történetét és családi receptjeit.
Mint a szerző az MTI-nek elmondta, számos borkóstolón vett már részt, az egészen kicsiktől a nagyszabású sétáló rendezvényekig, és mindig azt tapasztalta, hogy „főként a férfiaké a terep”. A kötet megjelenése után ezért elhatározta, hogy megszervezi az első olyan kóstolót Magyarországon, amelyen kizárólag női borászok mutatják be boraikat.
A programba a könyvben nem szereplő borásznők közül is bekapcsolódnak néhányan, így Tokajtól Sopronig, Etyektől Villányig tucatnyi magyar borvidék képviselteti magát. Lesznek olyan borásznők, akik a családi hagyományokat viszik tovább – mások mellett Árvay Angelika, Gere Andrea vagy Laposa Zsófi -, mások maguk alapítottak pincét, mint például Csetvei Krisztina vagy Ujvári Vivien, de olyanok is akadnak, akik birtokigazgatóként vezetnek borászatokat (Debreczeni Mónika például a Vylyant, Matolcsy Sára az Etyeki Kúriát).
A borásznők többsége olyan borokkal érkezik, amelyekkel a kóstolón találkozhat először a közönség, a Bortársaság asztalánál pedig olyan buborékos italok tűnnek fel, amelyeket külföldön készítettek női kezek. A borok mellett lehet kóstolni pálinkákat is, Stéphan Rémon konyhafőnök és csapata pedig a sajtokról, érlelt sonkákról és egyéb francia finomságokról gondoskodik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagyot változtak a borfogyasztási szokások: ma már a könnyedebb, gyümölcsös vörösborokat vásároljuk szívesen
Az ünnepi asztalról nem hiányozhat egy palack kiváló vörösbor, amely…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >