A nők 23 százaléka kínai üzletben vásárol cipőt
Az elmúlt hat hónapban átlagosan 2,3 cipőt vásároltak honfitársaink, amely szám nagyban módosul azonban a háztartásban nevelt gyermekek számától függően – közli a GfK adatait a vg.hu.
Az elmúlt hat hónapban átlagosan 2,3 cipőt vásároltak honfitársaink, amely szám nagyban módosul azonban a háztartásban nevelt gyermekek számától függően. A hölgyek szívesen betérnek a kínai üzletekbe is, a fiatalok pedig élnek az online cipővásárlási lehetőséggel – derült ki a GfK közleményéből.
Mondhatni, minden második férfi 42-es vagy 43-as cipőt vásárol magának, összesen 55 százalékuk jelölte e két méretet a GfK cipővásárlást felmérő országos reprezentatív kutatásában. Extra nagy, azaz 45-ösnél nagyobb méretet százból heten hordanak, 40-esnél kisebb cipőt pedig százból csak egy magyar férfi visel a 15-69 éves korosztályban.
A nők esetében a leggyakoribb a 38-as méret – amint azt az üzletekben található cipőméret-választék is jól mutatja – hiszen tízből három hölgy (31 százalék) ekkora cipőt hord. XXS-es, azaz 36-osnál kisebb méretet hord a felnőtt nők 2 százaléka, a 40-esnél nagyobb méret adta helyzettel pedig a hölgyek 5 százalékának kell megküzdenie.
Legnépszerűbb beszerzési helyek a cipőkereskedelmi láncok üzletei, de a nők körében tagadhatatlan a távol-keleti üzletek népszerűsége is: a legutóbbi cipővásárlási alkalmat tekintve majdnem minden negyedik (23 százalék) kínai üzletben járt.
A fiatalabbak „bevállalósabbak” – a húszas-harmincas korosztály körében minden kilencedik vásárlás a fizikai próbát lehetővé nem tevő online üzletben történt legutóbb.
Az online kereskedelem a cipőbeszerzés terén is egyre erősödik, egyre nagyobb szeletet hasít ki a forgalomból annak ellenére, hogy a hazai lakosság számára különösen fontos a kívánt árucikk fizikai megtapasztalása, ami – lássuk be – egy cipő esetében nagy jelentőséggel bírhat – mondja Ertl András, a GfK Senior Product Consultant munkatársa.
Az elemző hozzátette: e trend és a cipővásárláshoz kapcsolódó vásárlói motivációk megértése céljából is tervezik e piacot mélyrehatóbban megvizsgálni. Kérdés, hogy az online kereskedelem hogyan hathat e sokszereplős piacra, amikor már gyakorlatilag minden üzlettípusban lehet cipőt venni: hipermarketben, gyártói boltokban, divat szaküzletekben, sportáruházban. (Vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >Nem jött be a csipszadó, még több egészségtelen ételt esznek a magyarok
A Budapesti Corvinus Egyetem friss kutatása szerint nem vált be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >