Nő az online bankkártyás fizetés népszerűsége Bosznia-Hercegovinában
Bosznia-Hercegovinában folyamatosan nő az online bankkártyás fizetések aránya: 2024-ben az online vásárlásoknak már 43,1%-át így egyenlítették ki a vásárlók, míg egy évvel korábban ez az arány még csak 32,8% volt.
Bár továbbra is az utánvétes fizetés a leggyakoribb (46,4%-os részesedéssel), az online bankkártya-használat dinamikusan erősödik – derül ki az ország e-kereskedelmi szövetsége által harmadik alkalommal elkészített országos felmérésből, melyről az Ecommerce News Europe számolt be. A vásárlók 26,2%-a azonban még mindig nem használja bankkártyáját online vásárláskor, ami a kutatók szerint azt jelzi, hogy az online fizetéssel szembeni bizalom még mindig alakulóban van.
Pedig a válaszadóknak csupán a 16,3%-a számolt be valamilyen online fizetés során felmerült problémáról, mely arány megegyezik a 2023-as adatokkal, ami stabilizálódó felhasználói élményt jelez.
A kutatás szerint a vásárlók többsége a hazai webáruházakat részesíti előnyben: 43,4% vásárolt belföldi oldalon, míg 20,5% nemzetközi platformokról rendelt. A legnépszerűbb külföldi oldal a Temu lett, amelyet a nemzetközi oldalakon vásárlók 42%-a választott, ezt követte az AliExpress (20%), az eBay (11%), az Amazon (8%) és a Shein (7%).
Kapcsolódó cikkeink
Bezárja üzemét Bosznia-Hercegovinában a Nomad Foods
A čitluki gyár bezárása decemberig történik meg és az intézkedéssel…
Tovább olvasom >Szerbiát, Boszniát és Horvátországot is súlyosan érinti az afrikai sertéspestisjárvány
Több mint 34 ezer sertést kellett leölni Szerbiában, Horvátországban és…
Tovább olvasom >Szijjártó: a kormány újabb 6,5 milliárd forintos agrártámogatási programot indít Bosznia-Hercegovinában
Magyarország újabb 6,5 milliárd forint értékű támogatási programot indít augusztus…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >Éleződő vámháború és új piacok keresése: szorult helyzetbe került az európai élelmiszerexport
Az amerikai büntetővámok bejelentése és a kereskedelmi feszültségek fokozódása új…
Tovább olvasom >ROSSMANN: Nincs tragédia, megoldjuk! – új image kampány indult 2025 tavaszán
A ROSSMANN, Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő drogéria-parfüméria lánca, 2025-ben újabb…
Tovább olvasom >