Nő az igény a minőségi édesség iránt
Csoki tojás, csoki nyúl és ajándékokkal kiegészített édességcsomagok kerülnek leginkább a magyar fogyasztók kosarába húsvétkor – derült ki az Édességgyártók Szövetségének sajtótájékoztatóján.
A korábbi évekkel
szemben, a tavalyi húsvéti szezonban a fogyasztók
491 tonna csokoládéból és csak 413 tonna
bevonómasszából készült édességet
vásároltak, vagyis az értékesített
mennyiség 55 százalékát már a
csokoládé termékek tették ki. A csokoládé
szerepe tovább nőtt a vásárlások
értékében is, hiszen a húsvéti
édességekre fordított összeg 72 százalékát,
azaz mintegy 1,6 milliárd forintot a csokoládéból
készült édességekre költötték
a fogyasztók. A költés értékben a
magasabb kakaótartalmú, minőségi termékek
irányába mozdult el.
Az ünnepi időszak 2-3 hete alatt
a fogyasztók mintegy 900 tonnányit vásárolnak
a szezonális figurás édességből,
amelyekre összesen 2,2 milliárd forintot költenek.
A desszertfogyasztásban új
trendként jelenik meg a gyümölcs és az
édességek, pl. a csokoládé kombinációja.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >