Nő az igény a minőségi édesség iránt
Csoki tojás, csoki nyúl és ajándékokkal kiegészített édességcsomagok kerülnek leginkább a magyar fogyasztók kosarába húsvétkor – derült ki az Édességgyártók Szövetségének sajtótájékoztatóján.
A korábbi évekkel
szemben, a tavalyi húsvéti szezonban a fogyasztók
491 tonna csokoládéból és csak 413 tonna
bevonómasszából készült édességet
vásároltak, vagyis az értékesített
mennyiség 55 százalékát már a
csokoládé termékek tették ki. A csokoládé
szerepe tovább nőtt a vásárlások
értékében is, hiszen a húsvéti
édességekre fordított összeg 72 százalékát,
azaz mintegy 1,6 milliárd forintot a csokoládéból
készült édességekre költötték
a fogyasztók. A költés értékben a
magasabb kakaótartalmú, minőségi termékek
irányába mozdult el.
Az ünnepi időszak 2-3 hete alatt
a fogyasztók mintegy 900 tonnányit vásárolnak
a szezonális figurás édességből,
amelyekre összesen 2,2 milliárd forintot költenek.
A desszertfogyasztásban új
trendként jelenik meg a gyümölcs és az
édességek, pl. a csokoládé kombinációja.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >