Nő az akciós újságok iránti érdeklődés
2009 óta lényegesen megnőtt az akciók/promóciók szerepe. Ez a válság hatására átalakult, tudatosabb fogyasztói magatartásformára utal.
Az összes megkérdezett 58 százaléka tájékozódik a postai úton érkező szórólapokból. Azon megkérdezettek közül, akik kapnak postán szórólapot, 16 százalékuk olvasás nélkül kidobja azt, 61 százalékuk szokta átnézni és közel minden negyedik ember vásárol is az alapján.
A tavalyi eredményekhez képest némileg emelkedett azok aránya, akik vásárlásuk előtt több lánc szórólapját is összehasonlítják – derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor 2011 legfrissebb eredményeiből.
A legtöbb akciós újságot a diszkontok adják ki, őket követik a hipermarketek. 2010-ben az akciós újságok kevesebb oldalon és kevesebb terméket hirdettek meg, mint egy évvel korábban.
2009-hez hasonlóan 2010-ben is elsősorban az alapvető élelmiszerek akcióit követték nyomon a vásárlók, emellett a tejek és tejtermékek, illetve a húsok és húskészítmények iránt volt legnagyobb az érdeklődés. 2009-hez képest jelentősen emelkedett azok aránya, akik a fagyasztott élelmiszerek hirdetéseit kísérték figyelemmel. Az FMCG-hirdetések közel 18 százaléka továbbra is az italkategóriába tartozó termék, második a húsáru (17%), a harmadik pedig a kozmetika árucsoport (13%). A szórólapokban kommunikált árkedvezmény mértéke a húskategóriában átlagban 23 százalék, a legmagasabb kedvezményt általában a diszkontok adták a tavalyi évben. Az italkategóriában ez a kedvezmény 22 százalék, a kozmetikumok hirdetései esetében pedig 23 százalék volt 2010-ben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >