Nő az akciós újságok iránti érdeklődés

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 08. 21:11

2009 óta lényegesen megnőtt az akciók/promóciók szerepe. Ez a válság hatására átalakult, tudatosabb fogyasztói magatartásformára utal.

Az összes megkérdezett 58 százaléka tájékozódik a postai úton érkező szórólapokból. Azon megkérdezettek közül, akik kapnak postán szórólapot, 16 százalékuk olvasás nélkül kidobja azt, 61 százalékuk szokta átnézni és közel minden negyedik ember vásárol is az alapján.

A tavalyi eredményekhez képest némileg emelkedett azok aránya, akik vásárlásuk előtt több lánc szórólapját is összehasonlítják – derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor 2011 legfrissebb eredményeiből.

A legtöbb akciós újságot a diszkontok adják ki, őket követik a hipermarketek. 2010-ben az akciós újságok kevesebb oldalon és kevesebb terméket hirdettek meg, mint egy évvel korábban.

2009-hez hasonlóan 2010-ben is elsősorban az alapvető élelmiszerek akcióit követték nyomon a vásárlók, emellett a tejek és tejtermékek, illetve a húsok és húskészítmények iránt volt legnagyobb az érdeklődés. 2009-hez képest jelentősen emelkedett azok aránya, akik a fagyasztott élelmiszerek hirdetéseit kísérték figyelemmel. Az FMCG-hirdetések közel 18 százaléka továbbra is az italkategóriába tartozó termék, második a húsáru (17%), a harmadik pedig a kozmetika árucsoport (13%). A szórólapokban kommunikált árkedvezmény mértéke a húskategóriában átlagban 23 százalék, a legmagasabb kedvezményt általában a diszkontok adták a tavalyi évben. Az italkategóriában ez a kedvezmény 22 százalék, a kozmetikumok hirdetései esetében pedig 23 százalék volt 2010-ben.

Kapcsolódó cikkeink