Nő a világkereslet a sertések iránt
Úgy tűnik, nem ártott az ágazatnak a sertésinfluenza-hisztéria. Élénkül a világgazdaság 2010-ben, így sertéshúsból is több fogy jövőre – jósolja az Amerikai Mezőgazdasági Minisztérium.
A legtöbb sertéshús Hongkongban fogyott idén, arrafelé átlagosan 65 kilónyit ettek fejenként. Őket Tajvan és az Európai Unió követi 42-42 kilós mennyiséggel. Az Unió annak ellenére áll a második helyen, hogy 2007 óta folyamatosan csökken a sertéshús fogyasztása, elsősorban a baromfifélék javára. A fogyasztással összhangban a termelés is csökken a kontinensen, az egyetlen kivétel Németország, ahol évről évre több disznót vágnak, s ebből sokat exportálnak is az Unióba – idén 31 százalékkal többet, mint tavaly. A célországokat elsősorban Közép-Kelet-Európában találjuk. Hazánkban a KSH adatai szerint 2009 első nyolc hónapjában 125 százalékkal nőtt a német élő sertés importja, 49 százalékkal a sertéshús-behozatal.
A termelésben mégsem ők járnak elől, hanem Kína, ahol 2009 után 2010-ben is 4 százalékkal nőhet a sertéshús fogyasztása. Oroszországban szintén nő a termelés, többek közt a kormányzati támogatásoknak és a csökkenő takarmányáraknak köszönhetően.
Magyarországon egyre kevesebb lesz a disznó. Az elmúlt években jelentősen csökkent a sertésállomány, ehhez járult a gyenge forint, így a sertésárak az év első felében igencsak magasan állapodtak meg. Később csökkenés kezdődött, ám az importdisznó ára továbbra is alacsonyabb a hazaiénál. Eközben csökkent a darabolt sertéshús ára, azonban ez nem látszott a növekvő fogyasztói árakban: a sertéscomb ára például 10 százalékkal nőtt ez év januárja és októbere között – írja a szabadfold.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >