Nő a tudatosan magyar terméket vásárlók száma
A magyarok 23 százaléka határozottan, további 20 százaléka pedig inkább egyetért azzal az állítással, hogy amikor csak tud, magyar terméket vásárol – derül ki a TGI felméréséből.
A TGI nemzetközi összehasonlításában azt vizsgálta, hogy az
egyes országok fogyasztói mennyire preferálják a hazai termékeket. Hat ország
lakosait kérdezték meg, mennyire értenek egyet azzal az állítással, hogy
„Amikor csak tehetem, hazai árut veszek".
A magyarokról lehet tudni, hogy közülük sokan igyekeznek magyar termékeket vásárolni
az üzletekben, és ezt a TGI adatai is alátámasztják. A briteknek azonban csak 9
százaléka ért határozottan egyet az állítással, további 27 százalékuk pedig
inkább egyetért. De a németeknél is csak 10, illetve 24% az egyetértők aránya a
felnőtt lakosságon belül.
A volt szocialista országokon belül a csehek és a szlovákok kevésbé
ragaszkodnak a hazai márkákhoz, mint a magyarok, ellenben a lengyelek még a
magyaroknál is inkább favorizálják a hazai termékeket. A szlovákoknak csak 8,
illetve 28; a cseheknek 11, illetve 33 százaléka értett egyet azzal, hogy ha
tehetik, akkor szlovák, illetve cseh terméket vásárolnak. A lengyel 18-69
éveseknek összességében több mint a fele egyetért azzal, hogy a hazai
termékeket preferálják: 24 százalék határozottan, további 28 százalék pedig
inkább egyetért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >