Nő a tudatosan magyar terméket vásárlók száma
A magyarok 23 százaléka határozottan, további 20 százaléka pedig inkább egyetért azzal az állítással, hogy amikor csak tud, magyar terméket vásárol – derül ki a TGI felméréséből.
A TGI nemzetközi összehasonlításában azt vizsgálta, hogy az
egyes országok fogyasztói mennyire preferálják a hazai termékeket. Hat ország
lakosait kérdezték meg, mennyire értenek egyet azzal az állítással, hogy
„Amikor csak tehetem, hazai árut veszek".
A magyarokról lehet tudni, hogy közülük sokan igyekeznek magyar termékeket vásárolni
az üzletekben, és ezt a TGI adatai is alátámasztják. A briteknek azonban csak 9
százaléka ért határozottan egyet az állítással, további 27 százalékuk pedig
inkább egyetért. De a németeknél is csak 10, illetve 24% az egyetértők aránya a
felnőtt lakosságon belül.
A volt szocialista országokon belül a csehek és a szlovákok kevésbé
ragaszkodnak a hazai márkákhoz, mint a magyarok, ellenben a lengyelek még a
magyaroknál is inkább favorizálják a hazai termékeket. A szlovákoknak csak 8,
illetve 28; a cseheknek 11, illetve 33 százaléka értett egyet azzal, hogy ha
tehetik, akkor szlovák, illetve cseh terméket vásárolnak. A lengyel 18-69
éveseknek összességében több mint a fele egyetért azzal, hogy a hazai
termékeket preferálják: 24 százalék határozottan, további 28 százalék pedig
inkább egyetért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben
Országszerte ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben és…
Tovább olvasom >Hazánk újra mentes a magas patogenitású madárinfluenzától
Magyarország ismét madárinfluenzától mentesnek minősül az Állategészségügyi Világszervezet (WOAH) előírásai…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >