Nő a szállodák, csökken a kiadó magánlakások népszerűsége egy felmérés szerint
Nő a szállodák, csökken a kiadó magánlakások népszerűsége, a magyarok legnagyobb része a szállodákat, és az apartmanokat részesíti előnyben utazása során – derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, 2019-es utazási szokásokról készített felméréséből.
Az MTI-nek küldött csütörtöki közlemény szerint idén a válaszadók 67 százaléka szállodát, 54 százaléka apartmant választ az utazása során. A tavalyi kutatáskor még mindkét szállástípust az ideinél alacsonyabb arányban választották a magyarok, 63 illetve 48 százalékban. Ezzel párhuzamosan a magánlakások kibérlésének népszerűsége csökkent: ezt 2019-ben a megkérdezettek 14 százaléka választotta, míg egy évvel korábban még 17 százalékuk szállt meg magánlakásban vagy szobában.
A szálláshely kiválasztásának szempontjai is változtak tavaly óta: a legfontosabb továbbra is az elhelyezkedés és az ár, de az elmúlt évhez képest fontosabbá vált az akadálymentesség és a wellness is – közölték.
A felmérés szerint az emberek 95 százaléka utazott kikapcsolódás céljából az elmúlt egy évben: a válaszadók háromnegyede belföldön, 55 százalékuk pedig külföldön töltött pihenéssel legalább pár napot.
A külföldre utazók körében a legnépszerűbbek a szomszédos országok voltak, a válaszadók 63 százaléka jutott el közülük valamelyikbe. Dél-Európába 41, míg Nyugat-Európába 37 százalékuk utazott. Ázsiában és Skandináviában csak minden tizedik ember járt, ennél is kevesebben repültek Amerikába vagy Ausztráliába a kutatás szerint.
A Bónusz Brigád online felületén 2019 első 5 hónapjában közel 17 ezer utazási bónuszt értékesítettek, ennek 60 százaléka belföldi, 40 százaléka külföldi utazás volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elboronáljuk – A nap videója
De nem is akárhogyan! Fantasztikus ötlet – emberi kreativitás, AI-segítség…
Tovább olvasom >Quadratisch, demokratisch, gut – A nap képe
Menj szavazni – üzeni egy demokratikus csokoládé. Hétfő reggel már…
Tovább olvasom >