Nő a dohánytermékek jövedéki adója Horvátországban
Az üzemanyagok és a dohánytermékek jövedéki adójának emeléséről döntött a horvát kormány csütörtökön.
A benzin és a dízel üzemanyag literenkénti ára legkevesebb 25 lipával (10 forinttal) emelkedik, míg a cigaretta dobozonként 62-80 lipával (25-30 forinttal) lehet majd drágább a dohányipari szektorra kivetett adó miatt.
Boris Lalovac pénzügyminiszter kijelentette, hogy az üzemanyagok jövedéki adójának emelése 450 millió kuna (18 milliárd forint) többletet hoz a költségvetésnek évente, az energia jövedéki adóbevételét ennek fényében 7,4 milliárd kunára becsülte.
A dohánytermékek adója az illetékes minisztérium szerint átlagban további 150 millió kunával (6 milliárd forint) növeli az ország költségvetését éves szinten.
A kormány a jövedékiadó-emelést azzal magyarázta, hogy ez kötelezettsége a túlzott hiány esetén követendő eljárás miatt, továbbá a cigaretta jövedéki adójának emelése alkalmazkodás is az uniós elvárásokhoz.
A horvát munkaadók szövetsége (HUP) szerint a kormány ismét elállt a szükséges reformok bevezetésétől, amelyekkel csökkenthetnék a költségvetés hiányát, és az újabb intézkedésekkel megint csak a lakosságra és a vállalkozásokra ruházta át a terheket.
Boris Lalovac pénzügyminiszter és Branko Grgic miniszterelnök-helyettes kedden Brüsszelbe utaztak, hogy személyesen szemléltessék azokat a költségvetési intézkedéseket, amelyekkel 2015-ben 1 milliárd kunával (41 milliárd forinttal) csökkentenék az állami kiadásokat különböző intézmények összevonásával és bércsökkentésekkel.
A Vecernji List horvát napilap szerint azonban az Európai Bizottság arra utasította Horvátországot, hogy ebben az évben további 1,3 milliárd kunával (53 milliárd forinttal) csökkentse az államháztartás hiányát.
Az Európai Bizottság még február végén a rendelkezésére álló legszigorúbb ellenőrzéssel fenyegette meg Horvátországot, ha Zágráb májusig nem nyújt be egy olyan meggyőző nemzeti reformprogramot, amely elég ambiciózus ahhoz, hogy meggyőzze a bizottságot arról, hogy Horvátország elindult a recesszióból való kilábalás útján. (Kriják Krisztina, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >A horvát gazdasági miniszter szerint a turizmus miatt nőnek az árak Horvátországban
A turisztikai szezon miatt fellépő szezonális hatások okozzák az újabb…
Tovább olvasom >Áremelkedés veszélyezteti Horvátország turisztikai versenyképességét
Az elmúlt három évben 50 százalékkal emelkedtek a horvátországi turisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >