Nő a bizalom a nemzetközi üzleti környezetben
Pozitív tendenciák figyelhetőek meg a nemzetközi üzleti folyamatokban,
ám Magyarországon ez még nem kézzel fogható – állapította meg a Regus Business Confidence Index legújabb kiadása, amely világszerte 17 000 megkérdezett válaszaira épül.
A vállalatok körében jelentősen javult a gazdasági helyzet megítélése
az elmúlt fél évben, és ezt a valós üzleti eredmények is alátámasztják
– derül ki a Regus legfrissebb felméréséből. A Regus Business
Confidence Index* világszerte mintegy 17 000 vállalat véleményét alapul
véve, félévente vizsgálja a piaci várakozásokat és trendeket. A
jelenlegi kiadásban az üzleti bizalom indexe 125 ponton áll, ami 27
ponttal magasabb a 2010 októberében mért átlagértéknél. A legutóbbi, fél
évvel ezelőtt készült kutatásban a válaszadók 61 százaléka számított
bevételeinek növekedésére a következő egy évben, ami a 2011. márciusi
adatok szerint a cégek 50 százalékánál meg is valósult. A korábbi
években is sokan reméltek fellendülést, azonban ez az első alkalom,
hogy a remények nagyrészt be is teljesültek.
A magyarországi vállalatok viszont továbbra is óvatosak: a bizalmi
index nálunk 105 pont, ami jelentősen elmarad a nemzetközi átlagtól. Az
optimizmust az eredmények sem indokolják, hiszen a hazai vállalatok
mindössze 38 százaléka számol be bevételeinek növekedéséről, és 24
százalékuk tudta növelni profitját az elmúlt fél év során.
A globális előrejelzések szerint az ágazati befektetések ebben az évben
növekedni fognak – a vállalatok 47 százaléka tervez beruházást a
marketing, 48 százalékuk az értékesítés, 33 százalékuk pedig a
termékfejlesztés területén. Ezzel szemben, az ingatlanok esetében a
vállalatok szigorú költségirányítást követnek. Nemzetközi szinten a
vállalatok 81 százaléka fagyasztja be vagy csökkenti az ingatlannal
kapcsolatos költségeit, a magyar cégek pedig még nagyobb arányban, 88
százalékban tesznek így. Ez összhangban van más kutatási
eredményekkel, amelyek szintén a kiadások csökkentését célzó
általános munkahelyi trendekről számolnak be.*
Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója így értékeli az eredményt: „Jó hír,
hogy egyre több vállalatnál emelkednek a bevételek, és a bizalom lassan
visszatér az üzleti életbe – ennek egyik jele a 2011-re tervezett
ágazati befektetések növekedése. Viszont úgy tűnik, hogy a vállalatok
csak olyan területen indítanak beruházásokat, ahol rövid időn belül
várható megtérülés, mint a marketing és az értékesítés. Ezzel szemben
a hosszú távú befektetések, mint például az ingatlanvásárlás és az
építkezés, továbbra sem vonzó területek. Itt akkor következhetne
be lényeges változás, ha a gazdasági fellendülés és a növekvő
foglalkoztatási arány serkentené a hagyományos kereskedelmi
ingatlan-tranzakciókat*. Mivel a vállalatok még mindig azért küzdenek,
hogy a recesszió ellenére eredményeik megfeleljenek az elvárásoknak,
ezért a lehető legkisebb kockázattal terveznek. Ez viszont jó alkalom
lehet arra, hogy a rendhagyó és rugalmas ingatlanpiaci megoldások felé
forduljanak.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyszerre rajongunk a mesterséges intelligenciáért és tartunk tőle
Az Ipsos 2024 júniusában megjelent, 32 ország bevonásával és közel…
Tovább olvasom >Digitális vállalatok Magyarországon
Az elmúlt évtizedek alapján világosan látszik, hogy azok a cégek…
Tovább olvasom >Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken
Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands…
Tovább olvasom >