Nő a bizalom a nemzetközi üzleti környezetben
Pozitív tendenciák figyelhetőek meg a nemzetközi üzleti folyamatokban,
ám Magyarországon ez még nem kézzel fogható – állapította meg a Regus Business Confidence Index legújabb kiadása, amely világszerte 17 000 megkérdezett válaszaira épül.
A vállalatok körében jelentősen javult a gazdasági helyzet megítélése
az elmúlt fél évben, és ezt a valós üzleti eredmények is alátámasztják
– derül ki a Regus legfrissebb felméréséből. A Regus Business
Confidence Index* világszerte mintegy 17 000 vállalat véleményét alapul
véve, félévente vizsgálja a piaci várakozásokat és trendeket. A
jelenlegi kiadásban az üzleti bizalom indexe 125 ponton áll, ami 27
ponttal magasabb a 2010 októberében mért átlagértéknél. A legutóbbi, fél
évvel ezelőtt készült kutatásban a válaszadók 61 százaléka számított
bevételeinek növekedésére a következő egy évben, ami a 2011. márciusi
adatok szerint a cégek 50 százalékánál meg is valósult. A korábbi
években is sokan reméltek fellendülést, azonban ez az első alkalom,
hogy a remények nagyrészt be is teljesültek.
A magyarországi vállalatok viszont továbbra is óvatosak: a bizalmi
index nálunk 105 pont, ami jelentősen elmarad a nemzetközi átlagtól. Az
optimizmust az eredmények sem indokolják, hiszen a hazai vállalatok
mindössze 38 százaléka számol be bevételeinek növekedéséről, és 24
százalékuk tudta növelni profitját az elmúlt fél év során.
A globális előrejelzések szerint az ágazati befektetések ebben az évben
növekedni fognak – a vállalatok 47 százaléka tervez beruházást a
marketing, 48 százalékuk az értékesítés, 33 százalékuk pedig a
termékfejlesztés területén. Ezzel szemben, az ingatlanok esetében a
vállalatok szigorú költségirányítást követnek. Nemzetközi szinten a
vállalatok 81 százaléka fagyasztja be vagy csökkenti az ingatlannal
kapcsolatos költségeit, a magyar cégek pedig még nagyobb arányban, 88
százalékban tesznek így. Ez összhangban van más kutatási
eredményekkel, amelyek szintén a kiadások csökkentését célzó
általános munkahelyi trendekről számolnak be.*
Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója így értékeli az eredményt: „Jó hír,
hogy egyre több vállalatnál emelkednek a bevételek, és a bizalom lassan
visszatér az üzleti életbe – ennek egyik jele a 2011-re tervezett
ágazati befektetések növekedése. Viszont úgy tűnik, hogy a vállalatok
csak olyan területen indítanak beruházásokat, ahol rövid időn belül
várható megtérülés, mint a marketing és az értékesítés. Ezzel szemben
a hosszú távú befektetések, mint például az ingatlanvásárlás és az
építkezés, továbbra sem vonzó területek. Itt akkor következhetne
be lényeges változás, ha a gazdasági fellendülés és a növekvő
foglalkoztatási arány serkentené a hagyományos kereskedelmi
ingatlan-tranzakciókat*. Mivel a vállalatok még mindig azért küzdenek,
hogy a recesszió ellenére eredményeik megfeleljenek az elvárásoknak,
ezért a lehető legkisebb kockázattal terveznek. Ez viszont jó alkalom
lehet arra, hogy a rendhagyó és rugalmas ingatlanpiaci megoldások felé
forduljanak.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >