NMHH: még mindig nem tért vissza a reklámpiac a járvány előtti szinthez
Az első félévben a tavalyihoz mérve kevesebb termékmegjelenítés szerepelt a vizsgált televíziókban, és a piac még mindig gyengébb az előző évekhez képest – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi ülésén elfogadott új tanulmányából, amelynek részleteit pénteken közölték az MTI-vel.
Az NMHH kommunikációs igazgatóságának közleménye szerint 2021 első félévében 12 809 ilyen típusú hirdetés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami két százalékkal kevesebb, mint 2020 azonos időszakában (13 151).
Ez még mindig alacsony a 2019-es időszakhoz képest (17 796) – jegyezték meg.
A legtöbb hirdetés az RTL Klub Reggeli (2255) című műsorához kapcsolódott, amit Az év hotele (1119) és a Fókusz (1083) műsora követett. A TV2-n a Mokka alatt láthatták az emberek a legtöbb termékmegjelenítést (578). Ezek 1951-féle márkát reklámoztak – tették hozzá.
A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a kereskedelmi ágazat követett.
Az NMHH honlapján elolvasható tanulmányban a virtuális reklámokat is vizsgálta a hatóság: az év első félévében 437 ilyen virtuális reklámot adtak le, 11-et az RTL Klubon és 426-ot a TV2-n.
Míg előbbinél csak a Fókusz című műsorban jelentek meg, utóbbinál több mint felük vetélkedőkhöz kapcsolódott. „Az ilyen reklámokat a korlátozottabb elterjedtsége és az újszerűsége ellenére egyelőre könnyen megjegyzik az emberek, de fogadtatásuk egyértelműen negatív” – írták.
Médiafelügyeleti döntéseikkel kapcsolatban közölték, hogy a grémium figyelmeztette a siófoki Rádió 1 Part szolgáltatóját, amiért egy júniusi napon eltért állandó megnevezésétől, és szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé. A Kölcsey TV szolgáltatóját burkolt reklámozás miatt figyelmeztette a tanács, amiért az Időjárásjelentés egy júliusi adásában a műsort támogató ruhaüzlet pontos címét is feltüntette, amely a támogatói üzenetnek nem lehet eleme – tették hozzá.
Kitértek arra is, hogy a tanács megállapította: a Budapest 96,4 MHz körzeti frekvencia kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese az egyedül pályázó LBK Base Kft.
A testület a kereskedelmi Tatabánya 107,0 MHz és a közösségi Szolnok 102,4 MHz helyi frekvencia használatára benyújtott ajánlatok alaki vizsgálata után hiánypótlásra szólította fel az egyedül pályázó Karc FM Média Kft.-t és Best Radio Kft.-t.
A grémium a Budapest 105,9 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás tartalmi vizsgálata során felvilágosítást kért a szintén egyedül pályázó LBK Sport Kft.-től.
A Médiatanács véglegesítette a Balatonfüred 96,2 MHz helyi és a Győr 88,1 MHz körzeti frekvenciára szóló közösségi, továbbá a Székesfehérvár 99,8 MHz és a Tatabánya 102,5 MHz helyi frekvencia kereskedelmi jellegű használatára szóló pályázati felhívást – áll az NMHH közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megkezdi működését az Online Platform Vitarendező Tanács
Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat…
Tovább olvasom >NMHH: egyre többet mobilnetezünk külföldön
Sokkal bátrabban használunk mobilinternetet az országhatárokon túl, mint néhány évvel…
Tovább olvasom >Magyarországon közel 10 százalékkal nőhetnek idén a reklámköltések
A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 754,4 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >