NMHH: jelentősen emelkedett a termékmegjelenítések száma
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint 2017 első fél évében 75 százalékkal nőtt a termékmegjelenítések száma az RTL Klub és a TV2 saját készítésű műsoraiban az előző év azonos időszakához képest.
Az NMHH Médiatanácsának pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a két kereskedelmi csatorna saját készítésű műsoraiban 19 162 termékmegjelenítést azonosítottak, a megjelenő márkák száma szintén közel 75 százalékkal nőtt: 2017 első fél évében 2953 fajtát láthattak a nézők, míg egy évvel korábban csupán 1700-at. Az RTL Klub a tavalyi 6378 megjelenítését több mint a duplájára emelte idén, a csatornán az első fél évben mintegy 14 ezer ilyen típusú üzenet szerepelt. A TV2 esetében kismértékű emelkedést regisztráltak, 4609-ről 5204-re ugrott a termékmegjelenítések száma.
A közel háromezer beazonosított áru 88 százaléka tíznél kevesebbszer, 978 pedig csupán egy alkalommal tűnt fel, így a termékmegjelenítés változatosabb kínálatot mutatott a klasszikus reklámszpotok piacánál.
A legtöbb ilyen hirdetés, összesen mintegy 12 ezer, a tematikus magazinműsorokban jelent meg, ez az összes hirdetés 62,4 százaléka. A legtöbb termékmegjelenítéssel (3299) az RTL Fókusz műsorában lehetett találkozni, közel kétszer annyival, mint tavaly (1790).
A médiatanács tapasztalatai szerint a korábbiakhoz képest a műsorszolgáltatók következetesebben használják a termékmegjelenítésre való felhívást. Emellett a hatósági vizsgálat 270 alkalommal regisztrálta a felhívás elmaradását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megkezdi működését az Online Platform Vitarendező Tanács
Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat…
Tovább olvasom >NMHH: egyre többet mobilnetezünk külföldön
Sokkal bátrabban használunk mobilinternetet az országhatárokon túl, mint néhány évvel…
Tovább olvasom >Így váltják le a csevegőprogramok a telefonálást
A hagyományos telekommunikációs eszközök használatának csökkenését és a csevegőprogramok térhódítását…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >