NMHH: egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
Csaknem kilenc százalékra nőtt a magyar termékeket népszerűsítő új reklámszpotok aránya az elmúlt év második felében – közölte a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
A legfrissebb – az elmúlt év második felében közzétett – új tévés reklámszpotokról szóló kutatásban a hatóság hetvennyolc televízió műsorkínálatát vizsgálta. 3329 féle új szpotot mutattak be, amelyeket több mint 4,4 millió alkalommal ismételtek – közölték.
Hozzátették: 2020 azonos időszakához képest – az új reklámfilmek átlagos ismétlésszámát figyelmen kívül hagyva – minden mutató esetében emelkedtek a számok: az egy csatornára jutó összes reklám több mint 105 ezer volt a korábbi közel 98 ezerhez képest, a szolgáltatónkénti összes új hirdetés közel 54,5 ezerről majdnem 57 ezerre nőtt, az egy televízióra jutó új reklámfilmek száma 39-ről 43-ra emelkedett.
A hangsúlyozottan magyar terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya az új hirdetéseken belül tovább nőtt: 6,7 százalékról 8,6 százalékra – írták.
A felmérés szerint leginkább a kereskedelmi szektor dominált 42 százalékkal, amit a gyógyhatású készítmények követtek 12 százalékkal.
A szabadidő részesedésének éve óta tartó visszaszorulása megállt, és a tavalyi 6,6 százalékot jelentősen felülmúlta 9,8 százalékos arányával – fűzték hozzá.
Fontosnak tartották megemlíteni, hogy a kereskedelmi szektor hirdetéseinek 23 százaléka legalább egy konkrét élelmiszerterméket említ: ha ezeket az élelmiszerszektorhoz sorolnánk, 15 százalékkal a második legmagasabb részesedése lenne, míg így 5,3 százalékon áll, negyedikként.
Az elemzett reklámok 37 százalékában termékeket, 61 százalékában pedig szolgáltatásokat népszerűsítettek – jelezték.
A kiskorúakat célzó reklámok részarányáról azt írták: valamelyest csökkent az egy évvel korábbiakhoz képest, 5,1 százalékról 4,4-re. E hirdetések közel 86 százaléka valamelyik gyerekcsatornán jelent meg, 88 százalékuk pedig játékot népszerűsített. Mindössze három különböző élelmiszerhirdetés szólt kifejezetten a kiskorúakhoz, amelyek kakaóport, csokoládét és pudingot népszerűsítettek – tették hozzá.
Közölték: a körzeti vételkörzetű Budapest 98,0 MHz médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese a Match Point Official Kft. lett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rally a magyar élelmiszerekért immár tizennyolcadszor
A Master Good Kft. csapata nyerte a 18. alkalommal megrendezett Coop Rallyt. A minőségi, magyar élelmiszer-előállítást…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Megkezdi működését az Online Platform Vitarendező Tanács
Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >