NMHH: az európai csomagküldés árait összehasonlító oldal segíti a fogyasztókat
Az országok közötti csomagküldés árait összehasonlító európai portál segíti az európai fogyasztókat, az oldal linkje az NMHH honlapjáról is elérhető – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
A hatóság MTI-nek küldött közleménye szerint az európai országok közötti csomagküldés árait átlátható módon foglalja össze az Európai Bizottság weboldala, ahol a legnépszerűbb európai csomagkézbesítési szolgáltatások tarifáit lehet összehasonlítani. Az európai csomagár-összehasonlító oldal nem csak a fogyasztóknak, de a kis- és középvállalkozásoknak is hasznos lehet, különösen a karácsonyi ajándékrendelések csúcsidőszakában.
A közlemény szerint az ár-összehasonlító oldalon az uniós országok, valamint Izland, Liechtenstein és Norvégia egymás közötti, január 1-jén érvényes csomagküldési árait lehet összevetni a küldő és fogadó ország kiválasztásával, az árakat minden évben március 31-ig frissítik. A weboldal a leggyakrabban használt súlykategóriák nyilvános tarifáit veti össze, a borítékban feladott küldemények esetében a fél-, egy- és kétkilós, a dobozban küldött csomagoknál pedig az egy-, a két- és az ötkilós kategóriákat. Ezen kívül megkülönböztet regisztrált és nyomkövetéses csomagokat. A portálon megtalálható a standard kategória is, amely azonban Magyarországon nem létezik.
A tarifákat a nemzeti postafelügyeletet ellátó hatóságok – köztük az NMHH – gyűjtötték be azoktól a csomagküldő szolgáltatóktól, amelyek ötvennél több alkalmazottat foglalkoztatnak vagy egynél több tagállamban végzik munkájukat. Az átláthatóságot segítő weboldal az EU-ban székhellyel rendelkező több mint 400 szolgáltató, több mint 46 ezer szolgáltatására vonatkozik.
A hatóság dolgozik a belföldi postai tarifák ár-összehasonlító portáljának fejlesztésén is, amely a tervek szerint jövőre készül el – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Készülődés az ünnepi csúcsra: így működnek a futárszolgálatok a karácsonyi időszakban
Az ünnepi szezon közeledtével a webáruházak és futárszolgálatok felkészülnek az…
Tovább olvasom >Innováció, fenntarthatóság és magyar identitás a logisztikai piacon
A FOXPOST 2014-ben indult útjára magyar start-up vállalkozásként azzal a…
Tovább olvasom >639 millió csomag naponta – A nap videója
Kínában vagyunk – még az is lehet, hogy többségében nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >