NMHH: az európai csomagküldés árait összehasonlító oldal segíti a fogyasztókat
Az országok közötti csomagküldés árait összehasonlító európai portál segíti az európai fogyasztókat, az oldal linkje az NMHH honlapjáról is elérhető – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
A hatóság MTI-nek küldött közleménye szerint az európai országok közötti csomagküldés árait átlátható módon foglalja össze az Európai Bizottság weboldala, ahol a legnépszerűbb európai csomagkézbesítési szolgáltatások tarifáit lehet összehasonlítani. Az európai csomagár-összehasonlító oldal nem csak a fogyasztóknak, de a kis- és középvállalkozásoknak is hasznos lehet, különösen a karácsonyi ajándékrendelések csúcsidőszakában.
A közlemény szerint az ár-összehasonlító oldalon az uniós országok, valamint Izland, Liechtenstein és Norvégia egymás közötti, január 1-jén érvényes csomagküldési árait lehet összevetni a küldő és fogadó ország kiválasztásával, az árakat minden évben március 31-ig frissítik. A weboldal a leggyakrabban használt súlykategóriák nyilvános tarifáit veti össze, a borítékban feladott küldemények esetében a fél-, egy- és kétkilós, a dobozban küldött csomagoknál pedig az egy-, a két- és az ötkilós kategóriákat. Ezen kívül megkülönböztet regisztrált és nyomkövetéses csomagokat. A portálon megtalálható a standard kategória is, amely azonban Magyarországon nem létezik.
A tarifákat a nemzeti postafelügyeletet ellátó hatóságok – köztük az NMHH – gyűjtötték be azoktól a csomagküldő szolgáltatóktól, amelyek ötvennél több alkalmazottat foglalkoztatnak vagy egynél több tagállamban végzik munkájukat. Az átláthatóságot segítő weboldal az EU-ban székhellyel rendelkező több mint 400 szolgáltató, több mint 46 ezer szolgáltatására vonatkozik.
A hatóság dolgozik a belföldi postai tarifák ár-összehasonlító portáljának fejlesztésén is, amely a tervek szerint jövőre készül el – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >K&H: a fiatalok jelentősen csökkenthetik digitális rezsijüket, ha tudatosak
Ma már a digitális rezsi mindenkit érint kisebb vagy nagyobb…
Tovább olvasom >ÖRT és NMHH közös workshop: Az emberi testkép ábrázolásának hatása a fogyasztókra
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Média- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >