NMHH: a gyermekes háztartásokban népszerűbbek a streaming szolgáltatások
Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más háztartások – mutat rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2024-es felmérése.
A hatóság kommunikációs igazgatósága az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írta: a többletköltség elsődleges oka, hogy a gyermeket nevelők jellemzően több ilyen szolgálttást vesznek igénybe – streamingelni például a gyermektelen háztartások mindössze 18 százaléka szokott, míg a kettő vagy többgyermekesek körében ez az arány már 69 százalék.
A közlemény szerint egy magyar háztartás havonta körülbelül 24 ezer forintot költ hírközlési szolgáltatásokra, az NMHH adatai szerint azonban a családok ezen kiadásai gyermekenként mintegy havi 3400 forinttal növekedhetnek. A magasabb költés oka, hogy a gyermekes háztartások jellemzően többféle hírközlési szolgáltatásra fizetnek elő, mint mások – például nagyobb valószínűséggel rendelnek meg TV- és streaming-szolgáltatásokat – tették hozzá.
Az NMHH rámutatott, hogy a hagyományos televíziószolgáltatás hazánkban eleve nagyon elterjedt, a háztartások kilenctizede előfizető, viszont a gyermekeseknél ez az arány csaknem eléri a 100 százalékot. A streamingnél a hatás sokkal szembeötlőbb: a gyermektelen háztartások csupán 18 százaléka mozizik otthon ilyen módon, míg az egygyermekeseknél az arány 39 százalék, a két vagy többgyermekeseknél pedig már 69 százalék – hívták fel a figyelmet, megjegyezve: a gyermekes családoknál is a Netflix a legnépszerűbb streaming-szolgáltató, de – az amúgy nem csupán kiskorúaknak szóló tartalmat kínáló – Disney+ nézettsége is kiugróan magas.
A hatóság beszámolt arról is, hogy egy háztartás hírközlési kiadásainál a gyermekek életkora is fontos tényező: a fiatalok körében a mobiltelefon-használat 6 éves kor előtt nem jellemző, 12 éves korra azonban szinte általánossá válik. A legifjabb mobilhasználók általában feltöltőkártyával veszik igénybe a kapcsolódó szolgáltatásokat, mivel ezek anyagilag jobban kontrollálhatók, mint a havidíjas előfizetések – írták.
Közölték továbbá, hogy a tanulmány szerint egy gyermek által használt feltöltőkártyás mobilelőfizetés átlagosan havi 4300 forint plusz kiadást jelent a háztartásoknak, míg egy lakossági havidíjas előfizetés havonta átlagosan 6400 forintba kerül. Érdemes megjegyezni, hogy ez még mindig kedvezőbb, mint a felnőtt lakosságra jellemző 8200 forintos átlag havidíjas mobilelőfizetés – hívták fel a figyelmet, hozzátéve: a jelenség mögött az áll, hogy a 9-11 évesek nyolctizede már igénybe vesz valamilyen mobilelőfizetést, de mobilinternetet még csak négytizedük használ. A felmérés alapján a fiatalok csak 12-17 éves korukban kezdenek el a felnőttekhez hasonló arányban telefonozni és mobilinternetezni – tudatták.
Az NMHH tájékoztatása szerint a kutatás arra is rámutat, hogy a családi csomagokkal jelentős összegeket spórolhatnak a gyermeket nevelő háztartások. Ezen konstrukciókkal a családok átlagosan 1600 forinttal csökkenthetik a hírközlési szolgáltatásaik havonta fizetendő díját más előfizetésekhez képest – bár a családi csomagok nagy ütőkártyáját, a családtagok közti ingyenes beszélgetés lehetőségét mára némileg eljelentéktelenítette a mobiltarifákra egyre jellemzőbb korlátlan belföldi hívás lehetősége – ismertették.
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: nyaraláskor is gondoskodjunk küldeményeink átvételéről
A nyári szabadságok tervezésekor érdemes átgondolni, várunk-e csomagot utazásunk idejére,…
Tovább olvasom >Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Június 3-tól indul Magyarország első üzleti reality-je
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) közel négy évtizede segíti tudásmegosztással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Újra jön a Strandok Éjszakája
Idén tizenhatodik alkalommal rendezik meg a Magyar Fürdőszövetség kezdeményezésére a…
Tovább olvasom >Sz. Variáns a világ dizájn fővárosaiban – Párizstól Milánón át Debrecenig
Az Sz.Variáns több mint három évtizede a magyar csomagolástechnikai ipar…
Tovább olvasom >