NIQ – új iroda sokféle kilátással

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 06. 13:00
🎧 Hallgasd a cikket:

Családias hangulat és „házavató” érzés fogadta a POPAI-tagokat az NIQ (NielsenIQ) új irodájában, a Deák téren. Holczinger-Zay Krisztina ügyfélkapcsolati igazgató volt a házigazdája a POPAI októberi találkozójának, ahol az idei éves mottó jegyében a „2025 GoPro Research – Egyre profibb piackutatási megoldások” kerültek fókuszba.

A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.

Horváth Zsófia senior analytic insight associate „Nemzetközi és hazai trendek az FMCG-piacon” című előadásában kiemelte, hogy globálisan, a régióban és Magyarországon is a növekvő élelmiszerárak képezik a legfőbb aggodalmat. A hazai fogyasztók szerint a diszkontok kínálják a legjobb árakat, és az FMCG-forgalom legnagyobb része is itt realizálódik. A csatorna növekedésének mértéke nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő. Rámutatott, hogy a generációk között eltérések lehetnek a költési szándékot tekintve, kiemelve a Z-generáció nagyobb hajlandóságát és a jövőben globálisan is meghatározó szerepét. Ez a korosztály a mesterséges intelligencia használatában is elöl jár mind gyakoriságban, mind a széles körű felhasználásra (akár bevásárlásra is) való nyitottságban.

A házigazda NIQ csapat: Holczinger-Zay Krisztina, Viczkó Szilvia, Pádár Kata, Horváth Zsófia

Viczkó Szilvia sales business partner a mesterséges intelligencia piackutatásban betöltött szerepére és jövőbeni potenciáljaira mutatott rá az „AI az insight-ok szolgálatában” című prezentációjában. A mindennapok mellett a piackutatásban is egyre gyakoribb az AI felhasználása, és átszövi az NIQ elemzési megoldásait is a polcképtervezéstől kezdve a termékportfólió optimalizálásán és innováción át az előrejelzésekig. Bemutatta az NIQ saját fejlesztésű Chatbotját, aki segít áthidalni többek közt az időzóna-akadályokat, és válasz a nyelvi különbözőségekre is.

A kilátások terme – NIQ-tárgyaló

Pádár Kata sales business partner pedig azt tekintette át „Okosabb módszerek, jobb döntések a változó világban” című előadásában, hogy a technológia és a fejlődés miként lehet iránytű a kiszámíthatatlanban. Az AI lehetőséget teremt arra is, hogy virtuális válaszadókat vonjunk be kutatásokba, akik valós fogyasztói adatok alapján szimulált perszónák. A megfelelő NIQ háttéradatok segítségével modellezhető, hogyan reagálnának ezek a személyiségek különböző termékötletekre vagy vásárlási helyzetekre. Az AI-moderátorok, mint a ChatIQ, pedig már kvalitatív kutatásokban is segítenek érzelmi insightok feltárásában, gyorsabb és mélyebb megértést biztosítva.

Összegzésükben kiemelték, hogy a mesterséges intelligencia gyorsítja a folyamatokat és segíthet a hatékonyabb döntéshozatalban. A megfelelő háttéradat, a kutatói és fogyasztói input azonban kulcsfontosságú, hiszen ezek révén tud az AI valódi értéket teremteni.

Kapcsolódó cikkeink