Nincs versenykorlátozás a Túró Rudik piacán
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó Sole-Mizo Zrt. irányítást szerezzen a Danone Kft. Túró Rudi üzletága felett.
A Sole Mizo Zrt. 2009. októberében kötött szerződést a Danone Kft-vel, melynek értelmében megszerzi annak Túró Rudi üzletágát. A szerződés kiterjed a marcali gyár által használt védjegyekre is. A szintén Marcaliban gyártott Milka Super Rudi termék és a kapcsolódó szellemi termékek a Danone Kft. tulajdonában maradnak, annak független forgalmazását a Danone Kft. folytatja.
Az országban jelenleg öt helyen gyártanak Túró Rudi terméket (Marcali, Sükösd, Veszprém, Mátészalka, Szeged). A Sole-Mizo Zrt. 2008-ban viszonylag alacsony piaci részesedése az összefonódás után hozzávetőleg megduplázódik. A Túró Rudi piacának egészét tekintve megállapítható, hogy az összefonódás által bővült vállalkozás egy rendkívül erős, költséges marketing kampánnyal kialakított márkát (Pöttyös) birtokló piacvezetővel (Friesland) áll szemben. Ráadásul a piac forgalmának majdnem negyedét kitevő saját márkás termékek támasztotta versennyel is szembe kell néznie.
Az újonnan létrejövő vállalkozás azonban több okból sem képes a verseny korlátozására. Egyrészt bérgyártás tekintetében a kiskereskedelmi saját márkát gyártató vállalkozások szabadon újra szerződhetnek más tejipari vállalkozással. Másrészt a piacvezető Friesland szintén folytat bérgyártást. Harmadrészt rendkívül egyszerű Túró Rudi gyártásba fogni, hiszen egy erre alkalmas speciális gépsor 100-300 millió forint befektetéssel, kb. 6 hónapos idő alatt kiépíthető. Negyedrészt a Túró Rudi gyártásban jelentős kihasználatlan termelési kapacitások vannak. Az összefonódás után a teljes piaci kapacitás elegendően nagy hányada tartozik a fúzióban érintett felektől független piaci szereplőkhöz.
Ezért a GVH álláspontja szerint az összefonódás következtében számottevő káros versenyhatás fellépése nem valószínűsíthető, így a Sole-Mizo Zrt. megvásárolhatja a Danone Kft. Túró Rudi üzletágát – közölte a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >