Nincs változás a dobogón: Tesco, Coop, CBA
Változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú lánc közel 750 milliárd forint becsült összforgalommal, mögötte továbbra is a Coop áll a második, illetve a CBA a harmadik helyen az FMCG kereskedelmi láncok Trade magazin által összeállított 2015-ös toplistáján.
A napi fogyasztási cikkekkel (élelmiszerekkel, kozmetikumokkal és háztartási vegyi árukkal) foglalkozó láncok 11-es ranglistáján a további sorrend: Spar, Reál, Lidl, Auchan, Penny Market, Aldi, dm, Rossmann.
A ranglista nem sok változást mutat a 2014-eshez képest, egyedül a Lidl került egy hellyel előbbre. Bár a munkaerőhiánytól a vasárnapi boltbezárásig több, a kiskereskedelmet negatívan érintő jelenség is kifejtette hatását 2015-ben, mégis a kedvezőbb gazdasági környezet, az élénkülő vásárlási kedv összességében azt eredményezte, hogy a listán szereplő minden egyes lánc növelni tudta bevételét az előző évhez képest.
Ha részletesebben áttekintjük az FMCG láncok tavalyi aktivitásait, látható, hogy a Lidl egyre szélesebb körű kapcsolatot épít ki hazai beszállító partnereivel, az Aldi pedig a társadalmi felelősségvállalás területén is erősített. A SPAR tovább terjeszkedik: tavaly folytatta franchise hálózatának kiépítését.
A legrégebb óta jelenlévő diszkontlánc, a Penny Market e helyett immár a vásárlói lojalitás növelésén dolgozik, miközben sajátmárkás családján belül a prémium kategóriát bővíti.
A magyar láncok, a Coop, a CBA és a Reál egyrészről boltjaik egy részének feljebb pozícionálásán dolgoznak, másrészt a lokalitásukból fakadó előnyöket próbálják kiaknázni lojalitásprogramokkal és más marketingeszközökkel.
A hipermarketláncok közül a Tesco és az Auchan is a kiszolgálásra, a vevői igények minél szélesebb körű lefedésére helyezte tavaly a hangsúlyt, amelybe a vásárlás kényelmének és gyorsaságának fokozása éppúgy beletartozik, mint a sajátmárkás paletta színesítése speciálisabb termékekkel, vagy éppen a kártyaprogramok továbbfejlesztése.
A két drogérialánc, a dm és a Rossmann, fokozott ütemben modernizálják üzleteiket, miközben az expanzióról sem mondanak le.
Folytatódott a pozitív hangulat az első negyedévben is. Összességében mindenki jó évet remél 2016-tól, de hogy miként is sikerül majd, azt egy év múlva júniusban adjuk majd hírül.
Addig is sikeres munkát kívánunk az FMCG-piac minden résztvevőjének!
Üdvözlettel:
Hermann Zsuzsanna ügyvezető-főszerkesztő, Trade magazin
Módszertan:
A Toplistában található adatok a cégek saját közlését tartalmazzák. Adatközlés hiányában pedig a Trade magazin becslése került a táblázatba, amely a cégek 2014. évi bevallásainak alapján, és az eltelt periódusban a piaci körülményekben bekövetkezett változások figyelembevételével kerültek megbecslésre, szakértők bevonásával.
LETÖLTÉSRE:
Kapcsolódó cikkeink
Rekordot döntött a Tesco kuponkampánya – több ezer gyermeknek nyújt kapaszkodót az adomány
52 millió forint gyűlt össze a Tesco áruházakban értékesített adománykuponokból…
Tovább olvasom >Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >