Nincs kihívója az eszpresszónak
Az OMV Hungária magyarországi hálózatában gyűjtött adatok alapján 2024-ben a kávézni betérő autósok 55 százaléka választotta az espresszót, míg a vendégek további 20 százalékának választása esett a kapucsínóra. A hosszúkávé, a Wiener Melange, valamint az OMV VIVA kávézókban kapható további 6 kávékülönlegesség a vásárlások negyedét tették ki az év első négy hónapjában.
A töltőállomásokon a kávézás nem csupán az energiapótlásról szól, hanem egy rövid szünet, egy kis énidő a mindennapi teendők vagy utazások közepette. Ezt támasztja alá, hogy a kávéfogyasztók kétharmada helyben fogyasztotta el a kávéját az elviteles változattal szemben.
Az OMV elkötelezett amellett, hogy a VIVA kávézókban minden vásárló találjon az ízlésének megfelelő élénkítőt, ezért a klasszikus kávék mellett szezonális italokat is találnak a töltőállomások látogatói. Nyáron a jeges italok, télen pedig a szezonális melegital-különlegességek, például a pisztáciás Latte Macchiato örvend nagy népszerűségnek.
Új ízben tért vissza a VIVA Classic kávé
Kilenc év után megújul a VIVA Classic Selection kávékeverék az OMV töltőállomásain. A mogyorós jegyekkel, szárított gyümölcsök aromájával és selymes csokoládés lecsengéssel rendelkező új termék 80 százalékban arabica, 20 százalékban robusta kávé keverékéből készül. A Brazíliából és Indiából származó kávét három farmról, az átláthatóságot maximálisan figyelembe véve, közvetlen kereskedelmi gyakorlaton keresztül szerzi be a társaság. Az új kávékeverék 2024. május 1-től az OMV VIVA kávézók teljes országos hálózatában elérhető.
Egyenesen a termelőktől
A jó kávé mindenekelőtt az emberekről szól. A Direct Trade koncepció megvalósításával, az ellátási lánc lerövidítése érdekében az OMV a kávét egyenesen a termelőktől, közvetítők bevonása nélkül szerzi be és juttatja el a Milánó melletti pörkölőüzemébe. A termelők a piaci árnál magasabb árat kapnak a kávébabokért, ami fedezi a költségeiket és tisztességes jövedelmet biztosít számukra. De a direct trade gyakran együtt jár a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatokkal is, így környezetbarátabb termesztést tesz lehetővé, és óvja a biodiverzitást.
„Egyértelműen azt tapasztaljuk, hogy a töltőállomásainkra érkező járművezetők már nem a gyors felélénkülés eszközét keresik, hanem jellemzően szeretnének néhány pihentető percet eltölteni egy helyben fogyasztott finom kávé társaságában”
– mondta Kováts Botond, az OMV marketing menedzsere. – A VIVA Classic Selection kávékeverék megújítását hosszas ízpróbák előzték meg, és arra számítunk, hogy továbbra is igazi kávéélményt ad majd az utazóknak. A kávé ráadásul nem csak ízletes, de a közvetlenül a farmerektől beszerzett kávébabnak köszönhetően a vásárlók abban is biztosak lehetnek, hogy etikus és fenntartható forrásból származó feketét fogyasztanak.
Kapcsolódó cikkeink
Trump új vámstratégiája átrajzolhatja a kávé- és kakaókereskedelem globális térképét
Vámmentességet élvezhetnek a jövőben a trópusi mezőgazdasági termékek – például…
Tovább olvasom >Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >Specialty kávé: új hullám a csészében
A kőolaj után a világ második legnagyobb mennyiségben forgalmazott terméke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem minden boltban használható a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalvány
Szeptember 1. és október 15. között kézbesítik azt a 30…
Tovább olvasom >Baba Kuponhét a Rossmann-nál – most először az Online Drogériában is elérhető a 10%-os kedvezmény
2025. augusztus 4. és 10. között ismét meghirdeti népszerű Baba…
Tovább olvasom >Több tízezer rendelést adtak már le a Kifli.hu új kedvezménypogramjában
Alig negyedév alatt érte el a 20 ezer főt a Kifli.hu Xtra…
Tovább olvasom >