Nincs kihívója az eszpresszónak
Az OMV Hungária magyarországi hálózatában gyűjtött adatok alapján 2024-ben a kávézni betérő autósok 55 százaléka választotta az espresszót, míg a vendégek további 20 százalékának választása esett a kapucsínóra. A hosszúkávé, a Wiener Melange, valamint az OMV VIVA kávézókban kapható további 6 kávékülönlegesség a vásárlások negyedét tették ki az év első négy hónapjában.
A töltőállomásokon a kávézás nem csupán az energiapótlásról szól, hanem egy rövid szünet, egy kis énidő a mindennapi teendők vagy utazások közepette. Ezt támasztja alá, hogy a kávéfogyasztók kétharmada helyben fogyasztotta el a kávéját az elviteles változattal szemben.
Az OMV elkötelezett amellett, hogy a VIVA kávézókban minden vásárló találjon az ízlésének megfelelő élénkítőt, ezért a klasszikus kávék mellett szezonális italokat is találnak a töltőállomások látogatói. Nyáron a jeges italok, télen pedig a szezonális melegital-különlegességek, például a pisztáciás Latte Macchiato örvend nagy népszerűségnek.
Új ízben tért vissza a VIVA Classic kávé
Kilenc év után megújul a VIVA Classic Selection kávékeverék az OMV töltőállomásain. A mogyorós jegyekkel, szárított gyümölcsök aromájával és selymes csokoládés lecsengéssel rendelkező új termék 80 százalékban arabica, 20 százalékban robusta kávé keverékéből készül. A Brazíliából és Indiából származó kávét három farmról, az átláthatóságot maximálisan figyelembe véve, közvetlen kereskedelmi gyakorlaton keresztül szerzi be a társaság. Az új kávékeverék 2024. május 1-től az OMV VIVA kávézók teljes országos hálózatában elérhető.
Egyenesen a termelőktől
A jó kávé mindenekelőtt az emberekről szól. A Direct Trade koncepció megvalósításával, az ellátási lánc lerövidítése érdekében az OMV a kávét egyenesen a termelőktől, közvetítők bevonása nélkül szerzi be és juttatja el a Milánó melletti pörkölőüzemébe. A termelők a piaci árnál magasabb árat kapnak a kávébabokért, ami fedezi a költségeiket és tisztességes jövedelmet biztosít számukra. De a direct trade gyakran együtt jár a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatokkal is, így környezetbarátabb termesztést tesz lehetővé, és óvja a biodiverzitást.
„Egyértelműen azt tapasztaljuk, hogy a töltőállomásainkra érkező járművezetők már nem a gyors felélénkülés eszközét keresik, hanem jellemzően szeretnének néhány pihentető percet eltölteni egy helyben fogyasztott finom kávé társaságában”
– mondta Kováts Botond, az OMV marketing menedzsere. – A VIVA Classic Selection kávékeverék megújítását hosszas ízpróbák előzték meg, és arra számítunk, hogy továbbra is igazi kávéélményt ad majd az utazóknak. A kávé ráadásul nem csak ízletes, de a közvetlenül a farmerektől beszerzett kávébabnak köszönhetően a vásárlók abban is biztosak lehetnek, hogy etikus és fenntartható forrásból származó feketét fogyasztanak.
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus növekedés és kihívások a globális kávépiacon
A globális kávépiac jelentős bővülés előtt áll, mivel a kereslet…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Az OMV 2025 végéig csaknem 50 ultragyors töltőpontot ad át az országban
Magyarországon már 15 helyszínen lehet igénybe venni az OMV új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >