Nincs kihívója az eszpresszónak
Az OMV Hungária magyarországi hálózatában gyűjtött adatok alapján 2024-ben a kávézni betérő autósok 55 százaléka választotta az espresszót, míg a vendégek további 20 százalékának választása esett a kapucsínóra. A hosszúkávé, a Wiener Melange, valamint az OMV VIVA kávézókban kapható további 6 kávékülönlegesség a vásárlások negyedét tették ki az év első négy hónapjában.
A töltőállomásokon a kávézás nem csupán az energiapótlásról szól, hanem egy rövid szünet, egy kis énidő a mindennapi teendők vagy utazások közepette. Ezt támasztja alá, hogy a kávéfogyasztók kétharmada helyben fogyasztotta el a kávéját az elviteles változattal szemben.
Az OMV elkötelezett amellett, hogy a VIVA kávézókban minden vásárló találjon az ízlésének megfelelő élénkítőt, ezért a klasszikus kávék mellett szezonális italokat is találnak a töltőállomások látogatói. Nyáron a jeges italok, télen pedig a szezonális melegital-különlegességek, például a pisztáciás Latte Macchiato örvend nagy népszerűségnek.
Új ízben tért vissza a VIVA Classic kávé
Kilenc év után megújul a VIVA Classic Selection kávékeverék az OMV töltőállomásain. A mogyorós jegyekkel, szárított gyümölcsök aromájával és selymes csokoládés lecsengéssel rendelkező új termék 80 százalékban arabica, 20 százalékban robusta kávé keverékéből készül. A Brazíliából és Indiából származó kávét három farmról, az átláthatóságot maximálisan figyelembe véve, közvetlen kereskedelmi gyakorlaton keresztül szerzi be a társaság. Az új kávékeverék 2024. május 1-től az OMV VIVA kávézók teljes országos hálózatában elérhető.
Egyenesen a termelőktől
A jó kávé mindenekelőtt az emberekről szól. A Direct Trade koncepció megvalósításával, az ellátási lánc lerövidítése érdekében az OMV a kávét egyenesen a termelőktől, közvetítők bevonása nélkül szerzi be és juttatja el a Milánó melletti pörkölőüzemébe. A termelők a piaci árnál magasabb árat kapnak a kávébabokért, ami fedezi a költségeiket és tisztességes jövedelmet biztosít számukra. De a direct trade gyakran együtt jár a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatokkal is, így környezetbarátabb termesztést tesz lehetővé, és óvja a biodiverzitást.
„Egyértelműen azt tapasztaljuk, hogy a töltőállomásainkra érkező járművezetők már nem a gyors felélénkülés eszközét keresik, hanem jellemzően szeretnének néhány pihentető percet eltölteni egy helyben fogyasztott finom kávé társaságában”
– mondta Kováts Botond, az OMV marketing menedzsere. – A VIVA Classic Selection kávékeverék megújítását hosszas ízpróbák előzték meg, és arra számítunk, hogy továbbra is igazi kávéélményt ad majd az utazóknak. A kávé ráadásul nem csak ízletes, de a közvetlenül a farmerektől beszerzett kávébabnak köszönhetően a vásárlók abban is biztosak lehetnek, hogy etikus és fenntartható forrásból származó feketét fogyasztanak.
Kapcsolódó cikkeink
Az OMV 2025 végéig csaknem 50 ultragyors töltőpontot ad át az országban
Magyarországon már 15 helyszínen lehet igénybe venni az OMV új…
Tovább olvasom >OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői.…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >