Nincs jókor az idei húsvét, de azért reménykedik az Auchan
A húsvétot mindig is indikátornak tartották a kereskedők, ami megbízhatóan vetíti előre az éves forgalmat. Vannak persze az általános gazdasági környezeten, az infláción és a fogyasztói magatartáson kívül is befolyásoló tényezők, mint például, hogy hónap elejére vagy végére esik-e az ünnep, illetve mennyire kerül távol a karácsonyi kiköltekezéstől. Az idei húsvét mindkét szempontból kevéssé mondható szerencsésnek, hiszen éppen hó végén lesz, amikor a fizetések már fogytán vannak, illetve idén nagyon korán is van – fogalmaz közleményében az Auchan.
„Mindezek ellenére a márciusi forgalomnál mindenképpen növekedéssel számolunk, ugyanakkor még mindig érezhető, hogy a vásárlók sokkal érzékenyebbek az árakra, mint korábban. Fontosak számukra az akciók és a kiemelt ajánlatok az ünnepi termékeknél is. Mivel a húsvét leginkább a tradicionális friss termékekről szól, így a legerősebb időszak az ünnep előtti hét. Természetesen az egyéb húsvéti termékeket, mint például a lakásdekorációt, italokat, tartós élelmiszereket, édességeket már az ünnep előtt pár héttel igen széles választékban kínáljuk az áruházak kiemelt pontjain, hogy a vásárlók könnyebben beszerezhessék”
– mondják az Auchan Magyarország szakemberei.
Az Auchan szerint jellemzően 2000-5000 forint között mozognak idén a sonkaárak. Az áruházláncnál nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy mindenki megtalálhassa a pénztárcájának és az ízlésének megfelelő terméket, így 40-féle sonkát tartanak a kínálatban. A klasszikus húsvéti sonkán kívül idetartoznak a fogyasztók által idesorolt termékek is, mint például a tarja, a csülök, a lapocka, az oldalas és pulyka termékek. A sonkán kívül ilyenkor megnő a forgalma azoknak a húsáruknak is, amik szintén a húsvéti asztalra kerülnek, mint a kolbász, a tepertő vagy a szalonna. Az Auchan szerint közel 400 tonna terméket fognak értékesíteni húsvétig ebből a termékkörből. Tapasztalataik alapján a legnagyobb volument csülökből és lapockából adják majd el. Ilyenkor megnő a szószok iránti kereslet is, és általában a nagyobb kiszerelések fogynak jobban. A csípős szószok forgalma évről évre növekszik, ezt mutatja az is, hogy például a chili/paprika krémek forgalma töretlenül erősödött az elmúlt években.
Húsvétkor a sonka mellett az édesség a másik kötelező elem a háztartásokban. A két legnagyobb részt a csokinyuszik és a csokoládétojás képviseli, azonban a választékban különböző egyéb figurák is helyet kapnak a szezonális desszertekkel együtt. Utóbbiból az olcsóbb szeletes édességek fogynak legjobban.
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: a gyermekes háztartásokban népszerűbbek a streaming szolgáltatások
Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más…
Tovább olvasom >19 franciaországi üzletét adhatja el az Auchan a Lidlnek
Franciaországban 19 üzletet kínál megvételre az Auchan a Lidlnek –…
Tovább olvasom >Elkezdődött a magyar dinnye árusítása az Auchanban
Bár az idei nyár az átlagosnál hűvösebben indult, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >