NielsenIQ: Májusban másfélszeresére hízik a súlykontrollt célzó készítmények forgalma
Májusban évek óta kilő a súlykontrollt szolgáló termékek forgalma: csak tavaly áprilisról májusra értékben közel másfélszeresére nőtt, míg mennyiségben 40 százalékkal több fogyott belőle a hazai kiskereskedelemben, derül ki a NielsenIQ modern kereskedelmi láncok szkennelt adatait regisztráló adatbázisából. A fogyókúrás készítmények forgalma 2020 áprilisa és 2021 márciusa között megközelítette a két és fél milliárd forintot, ami mintegy 600.000 csomag készítményt takar. A fogyasztók közel kétharmada a kapszulás verzióra voksol.
A hagyományos, januári év eleji fogyókúrás dömpinget csak a májusi súlyvesztési vágy múlja felül, ez a trend évek óta töretlen. A tavalyi rendkívüli év sem tépázta meg a kategória forgalmát: 2020 áprilisa és 2021 márciusa között 2,4 milliárd forintot költöttek rá a magyarok, ami 22 százalékos növekedés. Mennyiségét tekintve sem vesztett súlyából a termékcsoport: 15 százalékkal több került a kosarakba.
A közelgő nyár kedvez a súlykontrollt célzó termékeknek, minden 100, a kategóriára fordított forintból 60 kapszulára megy. A shake-ek, azaz poralapú készítmények valamelyest vesztettek fényükből, így az értékbeli forgalom egyharmadát viszik. A tabletták, folyadékok, pezsgő- és rágótabletták összteljesítménye hatról 8 százalékra nőtt.
A méret a kiszerelésben is lényeg: a fogyókúrás készítményeknél a nagyobb, 50+ darabos kiszerelések felé húz a piac (100-ból 60 termék ekkora), és a karcsúsodni vágyó fogyasztó bizalma megingathatatlan a gyártói márkákat illetően, 90 százalék fölötti értékbeli részesedést birtokolnak a márkák.
„Nem meglepő a januári és májusi forgalomban évről évre detektálható megugró forgalom, mind értékben, mind mennyiségben” – mondta Dászkál Fruzsina, a NielsenIQ szenior tanácsadója. „Az első fogyókúrás »roham« az ünnepek után, a második pedig a strandszezon közeledtével következik be. Jellemzően decemberben tekintünk el valamelyest a kategória vásárlásától.”
A drogériák tartják vezető pozíciójukat mint az értékesítés centruma: az értékbeli és mennyiségi forgalom 90%-ban itt realizálódik.
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >