Nielsen: vezetnek az élelmiszer-tévéreklámok
Élelmiszerek tévéreklámjai érték el a legtöbb 18-49 éves nézőt a szektorok közül idén májusban, ahogy a tavalyi ötödik hónapban is. Legutóbb 30 813-as GRP-t regisztrált a Nielsen Közönségmérés Kft. az élelmiszer reklámoknál; 6 százalékkal nagyobbat, mint múlt év májusában. Ennél jóval nagyobb arányban nőtt a vállalatok és szervezetek hirdető tevékenysége. Ugyanis a múlt hónapban összesen 665 518-szor jelent meg reklám, a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákon. Itt a növekedés mértéke 21 százalék egyik májusról a másikra.
A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönséget.
Legutóbb májusban a szektorok GRP szerinti top tízes listáján az élelmiszer után a sorrend: , gyógyhatású készítmények, kereskedelem, szépségápolás, telekommunikáció, pénzintézetek,háztartási cikk, élvezeti cikkek, közlekedés, szabadidő.Annyi változott a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, hogy a telekommunikáció helyet cserélt a pénzintézetekkel. Előbbiek bruttó elérési mutatója 18 százalékkal emelkedett, utóbbiaké 12 százalékkal csökkent múlt év májushoz képest.
Ezzel egy időben a GRP legnagyobb arányú növekedését a kereskedelem érte el, plusz 30 százalékkal. Továbbá növekvő mutatót regisztráltak a gyógyhatású készítményeknél, szépségápolásnál, telekommunikációnál és élvezeti cikkeknél is.
Kisebb lett viszont a top tíz között a következő szektorok GRP-je:pénzintézetek, háztartási cikk, közlekedés és szabadidő.
A szektorok közt listavezető élelmiszereken belül az elért nézők száma alapján kialakult top húsz termékosztály között szerepelnek a következők: sör, puding+tejalapú desszert, szénsavas üdítőital és szeletes csokoládé.
Kereskedelmi termékosztályok közül hipermarket érte el a legnagyobb GRP-t, majd élelmiszerkereskedelem, műszaki áruház, játékbolt következik a 18-49 éves korosztálynál.
A teljes népesség májusban naponta átlag 265 percig nézett tévéműsort valós időben, ami 1 perccel több, mint egy évvel korábban.
Naponta átlagosan 21 468reklámfilmet sugároztak a Nielsen által szpot szinten vizsgált hazai csatornák múlt hónapban. Ez 21 százalékkal haladja meg a tavaly májusi 17 755 szpotot.
Listaáron a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve 116,6 milliárd forintot költöttek tévéreklámra a cégek idén májusban Ez 19 százalékkal több mint a tavaly májusi reklámköltés összege.A valós költés azonban ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.
A májusban sugárzott összes reklámfilm száma 1 224; mindössze 2 százalékkal több a tavalyi ötödik hónaphoz képest. Ezzel egy időben az új reklámfilmek száma 500-ról 516-ra emelkedett.
Az egy reklámfilmre jutó megjelenések átlagos száma 458-ról 544-re emelkedett, ami 19 százalékos növekedést jelent 2015 májusához képest.
Reklámok megjelenési adatai
Kategória | 2015.
május |
2016.
május |
Reklámok megjelenésének száma | 550 413 |
665 518 |
Szpot/nap |
17 755 |
21 468 |
Listaáras költés (mrd. Ft, (kedvezmények levonása nélkül) | 98 292 |
116 564 |
Blokkok száma | 74 877 |
75 828 |
Reklámfilmek száma | 1 201 |
1 224 |
Új reklámfilmek száma | 500 |
516 |
Egy reklámfilmre jutó megjelenések átlagos száma | 458 |
544 |
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Egyszerűsíti az Albertsons a TV-reklámozást
Az élelmiszerkereskedő új Collective TV részlege a hirdetőknek kínál segítséget…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >