Nielsen: vezetnek az élelmiszer-tévéreklámok

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 06. 14. 11:52

Élelmiszerek tévéreklámjai érték el a legtöbb 18-49 éves nézőt a szektorok közül idén májusban, ahogy a tavalyi ötödik hónapban is. Legutóbb 30 813-as GRP-t regisztrált a Nielsen Közönségmérés Kft. az élelmiszer reklámoknál; 6 százalékkal nagyobbat, mint múlt év májusában. Ennél jóval nagyobb arányban nőtt a vállalatok és szervezetek hirdető tevékenysége. Ugyanis a múlt hónapban összesen 665 518-szor jelent meg reklám, a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákon. Itt a növekedés mértéke 21 százalék egyik májusról a másikra.

nielsen

A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönséget.

Legutóbb májusban a szektorok GRP szerinti top tízes listáján az élelmiszer után a sorrend: , gyógyhatású készítmények, kereskedelem, szépségápolás, telekommunikáció, pénzintézetek,háztartási cikk, élvezeti cikkek, közlekedés, szabadidő.Annyi változott a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva, hogy a telekommunikáció helyet cserélt a pénzintézetekkel. Előbbiek bruttó elérési mutatója 18 százalékkal emelkedett, utóbbiaké 12 százalékkal csökkent múlt év májushoz képest.

Ezzel egy időben a GRP legnagyobb arányú növekedését a kereskedelem érte el, plusz 30 százalékkal. Továbbá növekvő mutatót regisztráltak a gyógyhatású készítményeknél, szépségápolásnál, telekommunikációnál és élvezeti cikkeknél is.

Kisebb lett viszont a top tíz között a következő szektorok GRP-je:pénzintézetek, háztartási cikk, közlekedés és szabadidő.

A szektorok közt listavezető élelmiszereken belül az elért nézők száma alapján kialakult top húsz termékosztály között szerepelnek a következők: sör, puding+tejalapú desszert, szénsavas üdítőital és szeletes csokoládé.

Kereskedelmi termékosztályok közül hipermarket érte el a legnagyobb GRP-t, majd élelmiszerkereskedelem, műszaki áruház, játékbolt következik a 18-49 éves korosztálynál.

A teljes népesség májusban naponta átlag 265 percig nézett tévéműsort valós időben, ami 1 perccel több, mint egy évvel korábban.

Naponta átlagosan 21 468reklámfilmet sugároztak a Nielsen által szpot szinten vizsgált hazai csatornák múlt hónapban. Ez 21 százalékkal haladja meg a tavaly májusi 17 755 szpotot.

Listaáron a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve 116,6 milliárd forintot költöttek tévéreklámra a cégek idén májusban Ez 19 százalékkal több mint a tavaly májusi reklámköltés összege.A valós költés azonban ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.

A májusban sugárzott összes reklámfilm száma 1 224; mindössze 2 százalékkal több a tavalyi ötödik hónaphoz képest. Ezzel egy időben az új reklámfilmek száma 500-ról 516-ra emelkedett.

Az egy reklámfilmre jutó megjelenések átlagos száma 458-ról 544-re emelkedett, ami 19 százalékos növekedést jelent 2015 májusához képest.

Reklámok megjelenési adatai

Kategória 2015.

május

2016.

május

Reklámok megjelenésének száma 550 413

665 518

Szpot/nap

 17 755

   21 468
Listaáras költés (mrd. Ft, (kedvezmények levonása nélkül)   98 292

116 564

Blokkok száma   74 877

75 828

Reklámfilmek száma     1 201

1 224

Új reklámfilmek száma        500

516

Egy reklámfilmre jutó megjelenések átlagos száma        458

544

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Kapcsolódó cikkeink