Nielsen: válságban is egyre többet költenek a fogyasztók egészségmegőrző és szépségápolási termékekre

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 10. 12. 16:29

Egészségmegőrző vagy szépségápolási termékek vásárlásánál legtöbb ember döntésében a fogyasztói ár mellett egy-egy márka kedveltsége játssza a legnagyobb szerepet. Utána barátok ajánlása következik, fontosságot tekintve. Mindebben a magyar fogyasztók hasonlítanak az európai átlaghoz. Többek között ezt tárta fel a Nielsen piackutató vállalat 55 országban, köztük hazánkban végzett nemzetközi felmérése.

Ahogyan világszerte, úgy az emberek Magyarországon is egyre több pénzt költenek testápolást és wellnesst szolgáló termékekre, a válságos időszakban is. Bár a recesszió szerte a világon sok vásárlási szokást megváltoztatott, a jó megjelenés és a kellemes közérzet továbbra is fontos maradt. Hazánkban idén január-augusztus során a kiskereskedelem bevétele nőtt például tusfürdőből, fogkrémből, hajfestékből és más hasonló árucikkekből, amelyek az egészség és szépség körébe tartoznak.

Ezeknél a termékeknél a vásárlási döntéseket a fogyasztói ár befolyásolja mind földrészünk átlagában, mind hazánkban a válaszadók egyaránt 70 százalékánál. A magyarok körében ezután a márka kedveltsége következik (65 százalék), majd barátok ajánlása (47), termékminta (45), partnerük véleménye (44), valamint a termék tulajdonságai, ígérete (31), Interneten beszerzett információk (27), továbbá magazinokban megjelenő ismertető cikkek (13).

Magyarországon leggyakoribb beszerzési hely a szupermarket és patika/drogéria/vegyiáru szaküzlet. A megkérdezettek 65, illetve 47 százaléka nevezte meg őket, mint ahol az egészségmegőrzést és szépségápolást szolgáló termékeket vásárolni szoktak. Utánuk a speciális boltok következnek 30, majd az Internet 10 százalékos említéssel. Az arányok nagyjából ugyanolyanok, mint az európai átlag.

A felmérés kiterjedt arra is, hogy a tömegáru értékesítése mennyire lehet sikeres ezekben a termékimázstól, emberi hiúságtól függő kategóriákban, a drágább, prémium márkák mellett,. „A tömegáru ugyanolyan jó, mint a drágább prémium termék”. Ezzel az állítással többé-kevésbé egyetért a magyar válaszadók 92 százaléka hajápolási ckkeknél, 89 százaléka bőrápolási termékeknél, 87 pedig kozmetikumoknál. Az európai átlag szintén magas, és 80-84 százalék között mozog mindhárom kategóriánál.

##
Módszertan:
A Nielsen online megkérdezéssel készült felmérése az egészség megőrzését szolgáló vagy szépségápolási termékekről a világon a legnagyobb ilyen jellegű kutatás. A fenti információk a 2010. március-április során 55 országban, köztük Magyarországon megkérdezett, 27 ezernél több Internet-használó fogyasztó válaszait összesítik.

Kapcsolódó cikkeink