Nielsen: válságban is egyre többet költenek a fogyasztók egészségmegőrző és szépségápolási termékekre
Egészségmegőrző vagy szépségápolási termékek vásárlásánál legtöbb ember döntésében a fogyasztói ár mellett egy-egy márka kedveltsége játssza a legnagyobb szerepet. Utána barátok ajánlása következik, fontosságot tekintve. Mindebben a magyar fogyasztók hasonlítanak az európai átlaghoz. Többek között ezt tárta fel a Nielsen piackutató vállalat 55 országban, köztük hazánkban végzett nemzetközi felmérése.
Ahogyan világszerte, úgy az emberek Magyarországon is egyre több pénzt költenek testápolást és wellnesst szolgáló termékekre, a válságos időszakban is. Bár a recesszió szerte a világon sok vásárlási szokást megváltoztatott, a jó megjelenés és a kellemes közérzet továbbra is fontos maradt. Hazánkban idén január-augusztus során a kiskereskedelem bevétele nőtt például tusfürdőből, fogkrémből, hajfestékből és más hasonló árucikkekből, amelyek az egészség és szépség körébe tartoznak.
Ezeknél a termékeknél a vásárlási döntéseket a fogyasztói ár befolyásolja mind földrészünk átlagában, mind hazánkban a válaszadók egyaránt 70 százalékánál. A magyarok körében ezután a márka kedveltsége következik (65 százalék), majd barátok ajánlása (47), termékminta (45), partnerük véleménye (44), valamint a termék tulajdonságai, ígérete (31), Interneten beszerzett információk (27), továbbá magazinokban megjelenő ismertető cikkek (13).
Magyarországon leggyakoribb beszerzési hely a szupermarket és patika/drogéria/vegyiáru szaküzlet. A megkérdezettek 65, illetve 47 százaléka nevezte meg őket, mint ahol az egészségmegőrzést és szépségápolást szolgáló termékeket vásárolni szoktak. Utánuk a speciális boltok következnek 30, majd az Internet 10 százalékos említéssel. Az arányok nagyjából ugyanolyanok, mint az európai átlag.
A felmérés kiterjedt arra is, hogy a tömegáru értékesítése mennyire lehet sikeres ezekben a termékimázstól, emberi hiúságtól függő kategóriákban, a drágább, prémium márkák mellett,. „A tömegáru ugyanolyan jó, mint a drágább prémium termék”. Ezzel az állítással többé-kevésbé egyetért a magyar válaszadók 92 százaléka hajápolási ckkeknél, 89 százaléka bőrápolási termékeknél, 87 pedig kozmetikumoknál. Az európai átlag szintén magas, és 80-84 százalék között mozog mindhárom kategóriánál.
##
Módszertan:
A Nielsen online megkérdezéssel készült felmérése az egészség megőrzését szolgáló vagy szépségápolási termékekről a világon a legnagyobb ilyen jellegű kutatás. A fenti információk a 2010. március-április során 55 országban, köztük Magyarországon megkérdezett, 27 ezernél több Internet-használó fogyasztó válaszait összesítik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >