Nielsen: tavaly közel 4 milliárd forintért vásároltak húsvéti édességet
Húsvéti édességekből közel 4 milliárd forintért, mintegy 844 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb ünnepi édes ajándékot adott el a kiskereskedelem a tavalyi húsvéti időszak három hónapja alatt.
Értéket tekintve 2, mennyiség szempontjából 10 százalékkal csökkent a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Továbbra is nyúl és tojás figurák dominálnak. A szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából a csokoládé nyúl piaci részesedése 41 százalék, a csokoládé tojás mutatója pedig 39 százalék maradt.
Utánuk, szintén érték szempontjából a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következik, együttesen 10 százalékkal, ahogyan egy évvel korábban is.
Az egyéb csokoládé figurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el múlt évben is, azelőtt is.
A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok 3 százalékos részesedést értek el a legutóbbi két szezonban.
Folytatódott az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. Tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük 85 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 3 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt, 4-gyel pedig a 2013. évit.
A korábban évekig listavezető nugát piacrésze egyre csökken: A 2012. évi ünnepi időszakban még 11, aztán 10, tavalyelőtt már csak 9, múlt évben pedig 6 százalékot ért el.
A többi alapanyag közül kiemelkedik az étcsokoládé 6 százalékos tavalyi mutatója, amely 1 százalékponttal nagyobb, az előző évinél. .
Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek teljes – értékben mért – forgalmából a hipermarket részaránya 3 százalékpontot emelkedett, és elérte az 50 százalékot, a legutóbbi húsvéti időszakban. A diszkont mutatója 25 százalékról 23-ra, míg a lánchoz tartozó többi üzleté 25-ről 24 százalékra csökkent. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék, míg a drogériákra 1 százalék jutott.
Csokoládéból készült húsvéti édességek értékben mért kiskereskedelmi forgalmból az egyes termékek piaci részesedése a legutóbbi évek szezonjában. Százalékban.
Termék | 2014 | 2015 |
Nyúl |
41 |
41 |
Tojás |
39 |
39 |
Egyéb (kacsa,
bárány, csibe) |
7 |
7 |
Hagyományos és speciális csomag |
10 |
10 |
Édesség csomag ajándékkal |
3 |
3 |
Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat
Csokoládéból készült húsvéti édességek értékben mért kiskereskedelmi forgalmából az egyes bolttípusok piaci részesedése a legutóbbi évek szezonjában. Százalékban.
Bolttípus | 2014 | 2015 |
Hipermarket |
47 |
50 |
Diszkont |
25 |
23 |
Lánchoz tartozó üzletek |
25 |
24 |
Önálló boltok |
2 |
2 |
Drogéria |
1 |
1 |
Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország Legjobb Cukrászdái 2024-ben
A viharos választási időszak után sokan találhatnak vigaszt egy kellemes…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Szallas.hu: pünkösdkor majdnem annyian utaznak, mint húsvétkor
Pünkösdkor közel annyian utaznak idén, mint húsvétkor a Szallas.hu előfoglalási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >