Nielsen: Tovább erősödött a drogéria pozíciója
A PAPÍRPELENKA a Nielsen által mért nyolcvan háztartási vegyi áru és kozmetikum negyedik legnagyobb forgalmú kategóriája, a mosószer, a toalettpapír és az öblítő után. Bolti eladása értékben 4, mennyiségben 5 százalékkal emelkedett 2016 márciusa és 2017 februárja között, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Így a piac mérete meghaladja a 19 milliárd forintot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe.
Erősen koncentrált az eladás: a drogéria vitte el a teljes bevétel 48 százalékát az előző 12 hónapban; ez 3 százalékponttal több, mint az előző év azonos időszakában. A hipermarket 33 százalékos, valamint a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna 16 százalékos mutatója egyaránt 1-1 százalékpontos csökkenést jelent.
A BABATÖRLŐ KENDŐ kiskereskedelmi eladása értékben 9%, mennyiségben pedig 10% növekedést ért el 2016. március és 2017. február között, így a piac éves mérete közel 6 milliárd forint.
Szintén koncentrált az eladás. A drogéria és a hipermarket elviszi a teljes forgalom 71 százalékát az elmúlt 12 hónap alapján, a tavalyi azonos időszakhoz hasonlóan. A 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya 22-ről 21 százalékra csökkent, míg a többi 400 négyzetméter alatti üzletek aránya változatlan maradt.
BABAHINTŐPORRAL mintegy 304 millió forint bolti forgalmat ért el a kiskereskedelem 2016. március és 2017. február között. Értékben ez 2 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló periódusban, mennyiséget tekintve plusz 1 százalékot regisztráltunk.
Itt is a drogéria piaci pozíciója a legerősebb: piaci részesedése érték szempontjából változatlanul 40 százalék.
BABAOLAJBÓL a forgalom 210 millió forint felett mozgott az elmúlt egy-egy évben. Értéket és mennyiséget tekintve is 3 százalék növekedést regisztrált a Nielsen.
Ebben a kategóriában a drogéria részaránya, szintén értékben 51%, az előző év azonos időszakával megegyezően.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >