Nielsen: Tovább erősödött a drogéria pozíciója

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 07. 03. 10:26

A PAPÍRPELENKA a Nielsen által mért nyolcvan háztartási vegyi áru és kozmetikum negyedik legnagyobb forgalmú kategóriája, a mosószer, a toalettpapír és az öblítő után. Bolti eladása értékben 4, mennyiségben 5 százalékkal emelkedett 2016 márciusa és 2017 februárja között, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Így a piac mérete meghaladja a 19 milliárd forintot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe.

Erősen koncentrált az eladás: a drogéria vitte el a teljes bevétel 48 százalékát az előző 12 hónapban; ez 3 százalékponttal több, mint az előző év azonos időszakában. A hipermarket 33 százalékos, valamint a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna 16 százalékos mutatója egyaránt 1-1 százalékpontos csökkenést jelent.

A BABATÖRLŐ KENDŐ kiskereskedelmi eladása értékben 9%, mennyiségben pedig 10% növekedést ért el 2016. március és 2017. február között, így a piac éves mérete közel 6 milliárd forint.

Szintén koncentrált az eladás. A drogéria és a hipermarket elviszi a teljes forgalom 71 százalékát az elmúlt 12 hónap alapján, a tavalyi azonos időszakhoz hasonlóan. A 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya 22-ről 21 százalékra csökkent, míg a többi 400 négyzetméter alatti üzletek aránya változatlan maradt.

BABAHINTŐPORRAL mintegy 304 millió forint bolti forgalmat ért el a kiskereskedelem 2016. március és 2017. február között. Értékben ez 2 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló periódusban, mennyiséget tekintve plusz 1 százalékot regisztráltunk.

Itt is a drogéria piaci pozíciója a legerősebb: piaci részesedése érték szempontjából változatlanul 40 százalék.

BABAOLAJBÓL a forgalom 210 millió forint felett mozgott az elmúlt egy-egy évben. Értéket és mennyiséget tekintve is 3 százalék növekedést regisztrált a ­Nielsen.

Ebben a kategóriában a drogéria részaránya, szintén értékben 51%, az előző év azonos időszakával megegyezően.

Kapcsolódó cikkeink