Nielsen: Reklámra 498 milliárd USA dollárt költöttek tavaly a világon, 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban
A világon reklámokra összesen 498 milliárd USA dollárt adtak ki a vállalatok tavaly, ami 7 százalékkal haladja meg a 2010. évi reklámköltést. Legnagyobb mértékben, 18 százalékkal a ruházati cikkek hirdetési büdzséje növekedett, majd az egészségvédelem és kereskedelem következik 11, illetve 9 százalékkal. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.
Európában 0,4 százalékkal csökkent a reklámköltés, egyik évről a másikra. Az USA-ban plusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen, míg a több földrészen 11-12 százalék növekedést.
„Nehéz évnek bizonyult a világgazdaság számára 2011 is, amikor természeti katasztrófák, politikai felkelések, valamint a pénzügyi válság hullámzásai befolyásolták az USA és Nyugat-Európa helyzetét” – állapítja meg a Nielsen negyedévenként kiadott Globális Reklámpiaci Jelentése. – „Miután a tavalyi harmadik negyedévben megemelkedett a reklámköltés, a világ legnagyobb hirdetői óvatosabbak lettek. A negyedik negyedév 131 milliárd USA dollárral zárt, ami csak 6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi hasonló periódusban mért összeget”.
A sajtó minden ágában emelkedtek a reklámbevételek. A hirdetési piac 65 százalékát birtokló televíziónál, valamint a rádiónál plusz 10-10 százalékot, magazinoknál 2, újságoknál pedig 1 százalék többletet könyvelhettek el.
Kiemelkedik az internetes reklámköltéseknél a növekedés 24 százalékot mutatója. De a köztéri reklám és mozireklám pozíciója szintén erősödött.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >