Nielsen: Reklámra 498 milliárd USA dollárt költöttek tavaly a világon, 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban
A világon reklámokra összesen 498 milliárd USA dollárt adtak ki a vállalatok tavaly, ami 7 százalékkal haladja meg a 2010. évi reklámköltést. Legnagyobb mértékben, 18 százalékkal a ruházati cikkek hirdetési büdzséje növekedett, majd az egészségvédelem és kereskedelem következik 11, illetve 9 százalékkal. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.
Európában 0,4 százalékkal csökkent a reklámköltés, egyik évről a másikra. Az USA-ban plusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen, míg a több földrészen 11-12 százalék növekedést.
„Nehéz évnek bizonyult a világgazdaság számára 2011 is, amikor természeti katasztrófák, politikai felkelések, valamint a pénzügyi válság hullámzásai befolyásolták az USA és Nyugat-Európa helyzetét” – állapítja meg a Nielsen negyedévenként kiadott Globális Reklámpiaci Jelentése. – „Miután a tavalyi harmadik negyedévben megemelkedett a reklámköltés, a világ legnagyobb hirdetői óvatosabbak lettek. A negyedik negyedév 131 milliárd USA dollárral zárt, ami csak 6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi hasonló periódusban mért összeget”.
A sajtó minden ágában emelkedtek a reklámbevételek. A hirdetési piac 65 százalékát birtokló televíziónál, valamint a rádiónál plusz 10-10 százalékot, magazinoknál 2, újságoknál pedig 1 százalék többletet könyvelhettek el.
Kiemelkedik az internetes reklámköltéseknél a növekedés 24 százalékot mutatója. De a köztéri reklám és mozireklám pozíciója szintén erősödött.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >