Nielsen: plüss-szív és praliné Valentin-napján
Alulról súrolta a kétmilliárd forintos összeget a praliné eladása 2017 februárjában, ami 14 százalékos értékbeli és 10 százalékos mennyiségi növekedés 2016 februárjához képest, derül ki a Nielsen 90 élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből. Ezzel az „importált” ünnep, a Valentin-nap a harmadik helyre kapaszkodott fel a karácsony és a nőnap után bonbonértékesítés tekintetében. A hiper- és szupermarketláncok hazai forgalmát mérő adatbázisból az is kiderül, hogy februárban népszerűek a plüss-szívek is: 2016-ról 2017-re meghatszorozódott az értékbeli forgalmuk.
Bálint-napkor évek óta jelentősen megugrik a pralinéeladás Magyarországon: mennyiségben közel 400 tonna, több mint két és fél millió doboz bonbon fogyott csak 2017 februárjában, ami kétszámjegyű, 14 százalékos értékbeli növekedés az előző évi februári adatokkal összevetve. Darabszám tekintetében a vizsgált hónapban 7 százalékos a bővülés egyik évről a másikra.
A szerelmesek napja alkalmából a magyarok mintegy háromnegyede (72%) a 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípusokban szerzi be az ünnepi édességet. A régiós eloszlásból az is kiderül, hogy a Budapesten és környékén elő lakosság veszi komolyabban a napot: a teljes értékbeli forgalom több mint egyharmada itt realizálódik.
„A nyugati kultúrából beszivárgó Valentin-napi hagyományok egyre jelentősebb beágyazódását tükrözik a pralinéeladások mind mennyiség, mind pedig érték tekintetében” – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Mindeközben egyre bővül a szívecskés plüssjátékok kínálata is.”
A kísérőajándék, avagy a plüss-szív forgalma is megugrik, derül ki a Nielsen hiper- és szupermarketláncokat mérő adataiból. Csak tavaly februárban 15 millió forint fölött költöttek szíves figurákra a magyarok. Ez 535 százalékos értékbeli növekedést jelent 2016-hoz képest, ugyanakkor elmarad a 2015-öshúszmillió forintos forgalomtól. Darabszám tekintetében ez 2017 februárjára 6900 plüssfigurát jelent, melyek között tarolnak a 25 és 30 centiméteres szíves macifigurák, ugyanakkor kelendőek a szívet ölelő plüsskutyajátékok is: az értékbeli forgalom közel negyedét ez a játéktípus viszi el.
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >10 ezer párnak osztott vörös rózsát Valentin-nap alkalmából a Kinley
10 ezer szál vörös rózsát osztottak ki Valentin-napon szerdán, Budapesten.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >