Nielsen: plüss-szív és praliné Valentin-napján
Alulról súrolta a kétmilliárd forintos összeget a praliné eladása 2017 februárjában, ami 14 százalékos értékbeli és 10 százalékos mennyiségi növekedés 2016 februárjához képest, derül ki a Nielsen 90 élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből. Ezzel az „importált” ünnep, a Valentin-nap a harmadik helyre kapaszkodott fel a karácsony és a nőnap után bonbonértékesítés tekintetében. A hiper- és szupermarketláncok hazai forgalmát mérő adatbázisból az is kiderül, hogy februárban népszerűek a plüss-szívek is: 2016-ról 2017-re meghatszorozódott az értékbeli forgalmuk.
Bálint-napkor évek óta jelentősen megugrik a pralinéeladás Magyarországon: mennyiségben közel 400 tonna, több mint két és fél millió doboz bonbon fogyott csak 2017 februárjában, ami kétszámjegyű, 14 százalékos értékbeli növekedés az előző évi februári adatokkal összevetve. Darabszám tekintetében a vizsgált hónapban 7 százalékos a bővülés egyik évről a másikra.
A szerelmesek napja alkalmából a magyarok mintegy háromnegyede (72%) a 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípusokban szerzi be az ünnepi édességet. A régiós eloszlásból az is kiderül, hogy a Budapesten és környékén elő lakosság veszi komolyabban a napot: a teljes értékbeli forgalom több mint egyharmada itt realizálódik.
„A nyugati kultúrából beszivárgó Valentin-napi hagyományok egyre jelentősebb beágyazódását tükrözik a pralinéeladások mind mennyiség, mind pedig érték tekintetében” – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Mindeközben egyre bővül a szívecskés plüssjátékok kínálata is.”
A kísérőajándék, avagy a plüss-szív forgalma is megugrik, derül ki a Nielsen hiper- és szupermarketláncokat mérő adataiból. Csak tavaly februárban 15 millió forint fölött költöttek szíves figurákra a magyarok. Ez 535 százalékos értékbeli növekedést jelent 2016-hoz képest, ugyanakkor elmarad a 2015-öshúszmillió forintos forgalomtól. Darabszám tekintetében ez 2017 februárjára 6900 plüssfigurát jelent, melyek között tarolnak a 25 és 30 centiméteres szíves macifigurák, ugyanakkor kelendőek a szívet ölelő plüsskutyajátékok is: az értékbeli forgalom közel negyedét ez a játéktípus viszi el.
Kapcsolódó cikkeink
Így kedveskedett fogyasztóinak a Kinley Valentin-nap alkalmából
Az idei Valentin-napon a Kinley különleges programokkal lepte meg fogyasztóit.…
Tovább olvasom >Visit Hungary: közel negyedmillió vendégéjszaka a Valentin-hétvégén
A Valentin-hétvége mintegy 243 ezer vendégéjszakát hozott a hazai szálláshelyeknek,…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén a magyarok Valentin-nap alkalmából
Idén is jelentős kereslet mutatkozott a prémium gasztronómiai termékek és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >