Nielsen: nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma az első félévben

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 10. 01. 14:30

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal, mennyiségben pedig 1 százalékkal nőtt a múlt év decembere és ez év júliusa között, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva – közölte a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb összegzésében.

A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer-termékcsoport nyolchavi forgalma mintegy 905 milliárd forintot ért el. Ezen belül az átlagot meghaladó növekedést regisztráltak a piackutatók – a legnagyobb forgalmú húsz élelmiszer közül – a jégkrém, a kávé, a tejföl, a margarin és az ostyaszelet kiskereskedelmi bevételénél.

Mennyiség szempontjából a 10 milliárd forint forgalom feletti kategóriák közül a legnagyobb, 22 százalékos növekedést a vodkánál mérték. A további sorrend: jégkrém (17 százalék), margarin (6 százalék), sör és tejföl (4-4 százalék), sajt, ásványvíz, túró (3-3 százalék), étolaj (2 százalék).

Az eladáshelyeket tekintve a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek stabilan őrzik 27 százalékos piaci részesedésüket, az értéket alapul véve. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres boltok mutatója 33 százalékról 35-re emelkedett a nyolchónapos összehasonlításban. A 2.500 négyzetméteresnél nagyobb üzlettípus részaránya 30 százalék.

Regionálisan szembetűnő, hogy a Budapestet és Pest megyét magában foglaló központi térség értékben mért piaci részesedése 35 százalékról 34-re csökkent, az egyik nyolchónapos periódusról a másikra. Viszont az észak-keleti régió részaránya 19-ről 20 százalékra emelkedett – olvasható a közleményben.

Kapcsolódó cikkeink