Nielsen: minden harmadik tévéfogyasztó interneteten is néz műsorokat
Interneten is néz tévét a négy évesnél idősebb magyar tévéfogyasztó közül minden harmadik (35%), hazai tévés tartalmakat pedig minden hatodik (16%). Naponta tévézik a neten a négy évesnél idősebbek három százaléka, hetenként egyszer-kétszer további tíz, míg annál ritkábban huszonkét százaléka. Elsősorban a 18-49 éves korosztályra, illetve a legalább érettségivel rendelkezőkre jellemző, hogy interneten néznek tévét. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Közönségmérés négy évesnél idősebbek körében végzett TV Plusz kutatása.
Legnépszerűbb magyar műsorok a neten a sport (35 százalékos nézettséggel), szappanopera (31%), hírek (29%), tehetségkutató (28%), továbbá valóságshow (17%), show (16%), magazin, főzés és kvíz (egyaránt 12 %).
Magyar tévés tartalmat interneten mintegy 1,4 millióan néznek, és hozzá nagyobb képernyőket részesítenek előnyben; laptopot 58 százalékuk, asztali számítógépet 54, tabletet 14, okostelefont 10 százalékuk szokott használni.
Egyre nagyobb szerepet kapnak a mobil eszközök. Öt 18-49 éves felnőttből négynek van okostelefonja, amit 71 százalékuk használ arra is, hogy az interneten böngésszen vele. A laptop szintén eléggé elterjedt ebben a korosztályban. Tagjainak 64 százaléka rendelkezik laptoppal, és 52 százalék használja azt (is) otthoni internetezésre.
Életkor szerint az interneten tévézés legelterjedtebb a 18-29 évesek körében, 31 százalékos aránnyal. Őket a 30-39 évesek valamint 40-49 évesek követik 19, illetve 18 százalékos mutatóval. A többi korosztálynak csak 10-11 százaléka él ezzel a lehetőséggel. A nemek aránya 52:48 százalék a nők javára.
Tévénézés közben internetezni a fogyasztók 44 százaléka szokott, ami 3,9 millió személyt jelent. Korcsoportok szerint ebből a szempontból legnagyobb a 18-49 évesek 63 százalékos aránya, legkisebb pedig a 60 évesek és idősebbeké 13 százalékkal.
Az utóbbi évek során megjelent az OTT (Over The Top) szolgáltatás valamint az internetes videotéka, a Netflix is. Ezek az alternatív tartalomfogyasztási lehetőségek már nem kötődnek egyértelműen a tévékészülékhez, hanem az általuk kínált tartalmak elérhetők bármilyen internethez csatlakoztatható eszközön, mint például laptop, tablet vagy okostévé. Közülük ismertebb lehetőség az OTT; már a válaszadók 33 százaléka hallott róla, míg a Netflixről csak 8 százaléka. Mindkét lehetőségre jellemző azonban, hogy egyelőre még kevesen próbálták ki, illetve használják mindennapjaikban.
Említést érdemel a tény, hogy a négy évesnél idősebb magyar népesség 3,5 százaléka él tévé nélküli háztartásban. De közülük 186 ezer személy néz tévés tartalmakat interneten. (Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >Tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedelemből mikrobiológiai szennyeződés miatt
Franciaországból származó pasztőrözött tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedők…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >