Nielsen: minden harmadik tévéfogyasztó interneteten is néz műsorokat
Interneten is néz tévét a négy évesnél idősebb magyar tévéfogyasztó közül minden harmadik (35%), hazai tévés tartalmakat pedig minden hatodik (16%). Naponta tévézik a neten a négy évesnél idősebbek három százaléka, hetenként egyszer-kétszer további tíz, míg annál ritkábban huszonkét százaléka. Elsősorban a 18-49 éves korosztályra, illetve a legalább érettségivel rendelkezőkre jellemző, hogy interneten néznek tévét. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Közönségmérés négy évesnél idősebbek körében végzett TV Plusz kutatása.
Legnépszerűbb magyar műsorok a neten a sport (35 százalékos nézettséggel), szappanopera (31%), hírek (29%), tehetségkutató (28%), továbbá valóságshow (17%), show (16%), magazin, főzés és kvíz (egyaránt 12 %).
Magyar tévés tartalmat interneten mintegy 1,4 millióan néznek, és hozzá nagyobb képernyőket részesítenek előnyben; laptopot 58 százalékuk, asztali számítógépet 54, tabletet 14, okostelefont 10 százalékuk szokott használni.
Egyre nagyobb szerepet kapnak a mobil eszközök. Öt 18-49 éves felnőttből négynek van okostelefonja, amit 71 százalékuk használ arra is, hogy az interneten böngésszen vele. A laptop szintén eléggé elterjedt ebben a korosztályban. Tagjainak 64 százaléka rendelkezik laptoppal, és 52 százalék használja azt (is) otthoni internetezésre.
Életkor szerint az interneten tévézés legelterjedtebb a 18-29 évesek körében, 31 százalékos aránnyal. Őket a 30-39 évesek valamint 40-49 évesek követik 19, illetve 18 százalékos mutatóval. A többi korosztálynak csak 10-11 százaléka él ezzel a lehetőséggel. A nemek aránya 52:48 százalék a nők javára.
Tévénézés közben internetezni a fogyasztók 44 százaléka szokott, ami 3,9 millió személyt jelent. Korcsoportok szerint ebből a szempontból legnagyobb a 18-49 évesek 63 százalékos aránya, legkisebb pedig a 60 évesek és idősebbeké 13 százalékkal.
Az utóbbi évek során megjelent az OTT (Over The Top) szolgáltatás valamint az internetes videotéka, a Netflix is. Ezek az alternatív tartalomfogyasztási lehetőségek már nem kötődnek egyértelműen a tévékészülékhez, hanem az általuk kínált tartalmak elérhetők bármilyen internethez csatlakoztatható eszközön, mint például laptop, tablet vagy okostévé. Közülük ismertebb lehetőség az OTT; már a válaszadók 33 százaléka hallott róla, míg a Netflixről csak 8 százaléka. Mindkét lehetőségre jellemző azonban, hogy egyelőre még kevesen próbálták ki, illetve használják mindennapjaikban.
Említést érdemel a tény, hogy a négy évesnél idősebb magyar népesség 3,5 százaléka él tévé nélküli háztartásban. De közülük 186 ezer személy néz tévés tartalmakat interneten. (Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >