Nielsen: kétmillió ajándékcsomag fogyott testápolókból
Testápoló szereket és gyógyhatású készítményeket tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagból a kiskereskedelem mintegy kétmillió darabot értékesített, és a fogyasztók közel három és fél milliárd forintot adtak ki értük tavaly november-decemberben. Továbbra is dezodor és tusfürdő a két legkedveltebb termék a csomagokban, és forgalmuk meghaladta a 600-600 millió forintot, állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Forgalom szerint a rangsorban a kéz- és testápoló krémek következnek, valamint a recept nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények, egyaránt közel 300 millió forintos bolti eladással. A deo spray, a borotválkozás utáni szerek és a sampon forgalma pedig meghaladta a 100-100 millió forintot.
Összességében a boltok előre összeállított ajándékcsomagjaiból érték szemponjtából 3 százalékkal csökkent a forgalom, tavalyelőtt november-decemberhez viszonyítva. Mennyiséget tekintve 12 százalékkal kevesebbet adtak el, egyik ünnepi szezonról a másikra. Ennek következtében nőtt egy-egy csomag átlagos értéke. Amíg tavalyelőtt a karácsonyi csomagoknál 1 492 forintos átlagárat regisztrált a Nielsen, addig legutóbb 10 százalékkal többet, 1 646 forintot.
Legkeresettebbek a bolttípusok közül hipermarketben az ajándékcsomagok. Teljes bevételükből 55 százalékkal részesedett a legnagyobb kereskedelmi csatorna tavaly. Ott 1 százalékpontos csökkenést állapítottak meg, az előző évi november-decemberhez viszonyítva. Szintén 1 százalékponttal csökkent a másik jelentős üzlettípus, a drogéria piaci részaránya, 35 százalékra. Így a többi bolttípus piacrésze 8-ról 10 százalékra emelkedett,a tavalyi ünnepi szezonban, az előző évi szezonnal szemben.
Táblázat. Testápoló szereket és vény nélkül kapható gyógyszereket, gyógyhatású készítményeket tartalmazó ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalmának fogyasztói ár szerinti megoszlása tavaly és tavalyelőtt november-december során. Százalékban.
Érték | 2011 | 2012 |
1000 Ft alatt | 13 | 10 |
1000-1499 Ft | 29 | 29 |
1500-1999 Ft | 26 | 15 |
2000-2499 Ft | 10 | 15 |
2500 Ft és több | 22 | 31 |
Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >