Nielsen: hódít a cider
Közel 40 000 hektoliter cidert gurítottak le a magyarok egy év alatt 2017. június és 2018 májusa között: 15 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A vizsgált időszakban értékben mintegy három és fél milliárd forintot költöttünk almaborra, közel egyötödével többet, mint egy évvel korábban. Magyar nevéhez hűen az almaízesítésű italok fogynak a legjobban, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. A fogyasztás leginkább a nyári hónapokban tetőzik.
A cider viszonylag új szereplő a magyar piacon, ám hamar megtalálta a helyét a könnyed alkoholos italok között: mind értékben, mind mennyiségben kétszámjegyű növekedést produkált a kategória.
A kiskereskedelemben elköltött három és fél milliárd forint több mint 90 százalékában az üveges kiszerelés fogyott, miközben a dobozos almaborok iránt jelentősen csökken a kereslet.
Magyar elnevezéséhez hűen valóban az alma ízesítésű cidereket emeljük le a polcból, 10-ből kilenc eladott almabor ilyen. Jócskán mögötte „kullog” a körte ízesítésű ital; az összes többi gyümölcsíz piaci részesedése sem értékben, sem mennyiségben nem számottevő (2 és 3 százalék).
Kiszerelések tekintetében tarol a 0,33 literes, tízből kilenc vevő ezt választja. „Futottak még” a 4 deciliteres formátumok. Tízből négy cidert a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltokban vásárolunk, ám a diszkontok sem panaszkodhatnak: az értékbeli eladások egyötöde náluk realizálódik.
„A cider népszerűsége évek óta töretlen, fokozatosan hódítja meg a fogyasztókat. Nem meglepetés, hogy a nyári hónapokban megugrik a kategória iránti kereslet, az egész éves forgalom több mint 40 százaléka ekkor valósul meg” – mondta Hajdu Csongor, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Budapesten és környékén pedig az országos fogyasztás több mint harmadát mérjük, a régióban az országos átlagot meghaladó mértékű az almabor forgalma.”
A gyártói márkák mellett teszi le a voksát a magyar cider-fogyasztó, a kereskedelmi márkák mindössze egy százalékot tudnak kihasítani a piacból. (Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Félédes
Az egyre divatosabbá váló ciderek egyik sajátossága, hogy velük kapcsolatban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >