Nielsen: Hatékonyan promóciózott erős márkák javítják piaci pozíciójukat

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 12. 22. 10:19

Több FMCG termék kategória, bolttípus és lánc trendjeinél elemezte a pénzügyi válság hatásait a Nielsen, a legutóbbi hónapokban. Megállapítottuk, hogy érdemes a piac, a fogyasztók alapos, aktuális ismeretére alapozva tervezni a promóciókat.

A tervszerűtlenül, túl gyakran, nagyon sok láncban lebonyolított árengedményes promóciók ugyanakkor hátrányos mellékhatásokkal járhatnak.

Fontos szempont, hogy egy tervszerűen, hatékonyan promóciózott erős gyártói márka jobban meg tudja őrizni vagy javítani pozícióját a láncok kereskedelmi márkáinak terjeszkedésével szemben.
Az akciós árak mellett szélesebb, jól kombinált eszköztárra támaszkodó promóciók révén növelhető egy márka promóciós forgalma mellett az alapeladása is.

A kiskereskedelem egy-egy kategória forgalmán belül a legnagyobb arányt promócióban sörből, száraz szószból/dresszingből és étolajból adta el. Sorrendben az arány 61, 52 és 50 százalék, múlt év első hét hónapjában.

Utánuk következik a levespor (47 százalék), ásványvíz (44), leves-/ételkocka és kávé (43-43). Őket követi a szénsavas üdítő (41), jégkrém (40), gyümölcslé valamint az ételíztesítő (40-40) a margarin (37), a tejföl (36), a sajt (35), valamint tea (28).

Elemzéssel a Nielsen a promóciók hatékonyságát is megállapítja. Azaz, hogy a promóciós értékesítésen belül mekkora hányad többlet-értékesítés. (Azért beszélünk többletről, mert a promócióban vásárlók egy része akkor is megvette volna az árut, ha éppen nem promóciózzák). A fenti szempont alapján, a vizsgált tizenöt kategória között hatékonyság szerint is a sör vezet 74 százalékos mutatóval, a kávé (67), jégkrém és ételízesítők (65-65) előtt.

Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója

Idén elindul az év legsikeresebb promóciója díj 2010! A részletekért kattintson!

Kapcsolódó cikkeink