Nielsen: a gyártói márkák és a diszkont üzletek a legnépszerűbbek a kiskereskedelemben
A gyártói márkák és a diszkont üzletek voltak a legnépszerűbbek a kiskereskedelemben 2018-ban a Nielsen 90 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi felmérése szerint.
A piackutató szerdán az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, a diszkontok részesedése a bolttípusok közül pedig 25 százalékra nőtt tavaly.
A felmérés alapján a mintegy 18 000 kiskereskedelmi boltban közel 2300 milliárd forint volt az éves forgalom, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es adatot. A mennyiségi eladás 1 százalékkal nőtt.
Élelmiszerre 1800 milliárd forintot költöttek ezekben a boltokban, ami 7 százalékos értékbeli növekedés 2017-tel szemben.
Az értékesítések több mint 70 százalékát a gyártói márkás termékek adták.
A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek értékesítése 8 százalék fölött bővült, mintegy 450 milliárd forintra, változatlan mennyiség mellett. E körben a sajátmárkás termékek az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.
A hazai kiskereskedelem boltok száma nem változott, 18 000 volt 2017 után, 2018-ban is. A csatornák értékbeli összforgalomból kivett részesedése alapján, 25 százalékkal a diszkont vette át a vezetést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >