Nielsen: a gyártói márkák és a diszkont üzletek a legnépszerűbbek a kiskereskedelemben
A gyártói márkák és a diszkont üzletek voltak a legnépszerűbbek a kiskereskedelemben 2018-ban a Nielsen 90 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi felmérése szerint.
A piackutató szerdán az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, a diszkontok részesedése a bolttípusok közül pedig 25 százalékra nőtt tavaly.
A felmérés alapján a mintegy 18 000 kiskereskedelmi boltban közel 2300 milliárd forint volt az éves forgalom, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es adatot. A mennyiségi eladás 1 százalékkal nőtt.
Élelmiszerre 1800 milliárd forintot költöttek ezekben a boltokban, ami 7 százalékos értékbeli növekedés 2017-tel szemben.
Az értékesítések több mint 70 százalékát a gyártói márkás termékek adták.
A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek értékesítése 8 százalék fölött bővült, mintegy 450 milliárd forintra, változatlan mennyiség mellett. E körben a sajátmárkás termékek az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.
A hazai kiskereskedelem boltok száma nem változott, 18 000 volt 2017 után, 2018-ban is. A csatornák értékbeli összforgalomból kivett részesedése alapján, 25 százalékkal a diszkont vette át a vezetést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GKI-elemzés: árréstop – mentőöv a vásárlóknak, béklyó a piacnak
Nagy Márton miniszter bejelentésé alapján, 2025 márciusában a Magyar kormány…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >Meglepően jól sikerült a január a kiskereskedelemben
A gyenge évzáráshoz képest 2,2%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: szükség van az árrésstopra
A keddi adatok is bizonyítják, hogy szükség van az árrésstopra…
Tovább olvasom >