Nielsen: a gyártói márkák és a diszkont üzletek a legnépszerűbbek a kiskereskedelemben
A gyártói márkák és a diszkont üzletek voltak a legnépszerűbbek a kiskereskedelemben 2018-ban a Nielsen 90 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi felmérése szerint.
A piackutató szerdán az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, a diszkontok részesedése a bolttípusok közül pedig 25 százalékra nőtt tavaly.
A felmérés alapján a mintegy 18 000 kiskereskedelmi boltban közel 2300 milliárd forint volt az éves forgalom, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es adatot. A mennyiségi eladás 1 százalékkal nőtt.
Élelmiszerre 1800 milliárd forintot költöttek ezekben a boltokban, ami 7 százalékos értékbeli növekedés 2017-tel szemben.
Az értékesítések több mint 70 százalékát a gyártói márkás termékek adták.
A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek értékesítése 8 százalék fölött bővült, mintegy 450 milliárd forintra, változatlan mennyiség mellett. E körben a sajátmárkás termékek az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.
A hazai kiskereskedelem boltok száma nem változott, 18 000 volt 2017 után, 2018-ban is. A csatornák értékbeli összforgalomból kivett részesedése alapján, 25 százalékkal a diszkont vette át a vezetést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >