Nielsen: a grillkolbász a kerti partik slágere
A grilltermékek piaca május és augusztus között szárnyal; mind a grillkolbász, mind pedig a grillsajtok forgalma kétszámjegyű értékbeli növekedést tudhatott magáénak 2017. február és 2018 januárja között az előző év azonos időszakával összevetve a Nielsen kilencven élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexe szerint. Ez súlyban 2000 tonna elgrillezett kolbászt és sajtot jelent.
A melegebb napok beköszöntével indul a grillszezon is, amely a késő tavaszi hónapokban kap erőre és egész nyáron át kitart. Hogy egyre népszerűbb a műfaj, a kiskereskedelmi adatokból egyértelműen kiviláglik. A grilltermékek között a kolbász vezeti a slágerlistát: értékben 10, mennyiségben pedig 8 százalékkal többet adtak el a boltokban 2017. február és 2018. január között az előző hasonló időszakkal összevetve. A keresletbővülés eredményeképp a piac forgalma alulról súrolja a hárommilliárd forintot, mennyiségben 1600 tonnát tesz ki. Az értékesítések több mint kilenctizede a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben realizálódik.
Kisebb piaci szegmens, ám rendkívül lendületesen jön fel a grillsajt, hiszen 40 százalékkal túlszárnyalva a tavalyi eredményét, egymilliárd forint fölötti forgalmat bonyolított. Az egyharmadával (35%) megnövekedett mennyiség mintegy 400 tonnát tett ki a vizsgált időszakban. Az eladások zöme (91%) szintén hipermarketekben, szupermarketekben és diszkontokban történik.
A grillezéshez használt élelmiszerek közül a grillfűszerkeverék forgalma növekedett a legszerényebben: 5 százalékos értékbeli növekedéssel több mint félmilliárd forintos éves forgalmat bonyolított. Mennyiséget tekintve csupán 1 százalékkal bővült a szegmens, de még így is 96 tonna grillfűszerrel adunk a kerti partik hangulatához.
„A nyári kerti partik népszerűségének egyik szembeszökő leképeződése a grilltermékek iránti fokozott kereslet” – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Érdekesség, hogy míg a grillkolbász és –sajt esetében a nagyobb alapterületű boltokat választják a magyar fogyasztók, addig a grillfűszereknél valamelyest jobban labdába rúgnak a »kicsik«, hiszen az éves összforgalom több mint egynegyedét ők viszik el.”
Kapcsolódó cikkeink
Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Grillsajtok – már nem csak nyáron
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dr. Pogátsa Zoltán a magyar gazdaság állapotáról: Sem aranykor, sem apokalipszis
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az euróövezeti GDP 0,1 százalékkal nőtt a második negyedévben az előző negyedévhez képest
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: az előző év azonos időszakához mérten 1,0 százalékkal mérséklődött, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal bővült az ipari termelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >