Nielsen: 10 százalékkal nőtt a napozószerek forgalma
A napozószerek forgalma mennyiségben 10 százalékkal, értékben 1 százalékkal nőtt 2016. júniusa és 2017. májusa között az előző év azonos időszakához képest a Nielsen piackutató adatai szerint.
A társaság által vizsgált kereskedelmi láncoknál az eladás értékben megközelítette a kétmilliárd forintot, ami mennyiségben közel 200 ezer liter napozóterméket jelent. Az eladások több mint harmada sajátmárkás termék volt.
A nemzetközi kereskedelmi láncok több mint egymillió flakonnyi napvédő, illetve napozás utáni terméket értékesítettek 2016. június és 2017. májusa között, 4 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – ismertették.
A napozáskor használatos termékek piaca változatlan, ugyanakkor a napozás utáni szereké jelentősen nőtt. Feltörekvő szegmens még az önbarnító napozószereké, de a gyermekeknek és babáknak való fényvédő termékek piaca is bővült.
A forgalom közel háromnegyedét a napkrémek tették ki, állag alapján a krémek és a napvédő spray-k fogytak a legjobban – tették hozzá.
A Nielsen adataiból az is kiderült, hogy a megvásárolt termékek közel fele magas fényvédelmet nyújtó, 30-50 faktoros volt. Az alacsony, 6 faktor alatti termékek iránti kereslet mind mennyiségben, mind értékben jelentősen visszaesett a vizsgált időszakban.
A kiszerelések közül a 200 milliliteres termékek voltak népszerűek – közölte a Nielsen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >