NGM: több tényező befolyásolja a fogyasztás növekedését
A mnkavállalói létszám és a reálbérek növekedése mellett az egyes árucsoportoknál végrehajtott áfacsökkentés is befolyásolja a fogyasztás bővülését – mondta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára csütörtökön az M1 aktuális csatornán, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatait kommentálva.
A KSH csütörtökön közzétett első becslése szerint a kiskereskedelmi forgalom februárban a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 6,5 százalékkal haladta meg a tavaly februárit.
A helyettes államtitkár ismertette, hogy februárban a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 8,5 százalékos, az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 3,8 százalékos növekedést mértek 2017 azonos időszakához képest. Az üzemanyagfogyasztás 9,8 százalékkal nőtt, aminek hátterében az üzemanyagár csökkenése áll – tette hozzá.
Szavai szerint a kormányzati intézkedések hatására több olyan tényező is van, amelyek befolyásolják a forgalom növekedését. Így például az átlagos nettó reáljövedelmek emelkedése, amely mögött a hatéves bérmegállapodás áll. Másik fontos tényezőként kiemelte az egyes árucsoportoknál végrehajtott áfacsökkentést, valamint a foglalkoztatottak magas, jelenleg 4,4 milliós számát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >