NGM: nagyobb a vásárlóerőnk
A januári kiskereskedelmi forgalom 8,7 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, ami azt mutatja, hogy nagyobb a magyar fogyasztók vásárlóereje, mint tavaly, és ez hozzájárul a gazdaság dinamikus növekedéséhez – értékelte Lenner Áron Márk, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) belgazdaságért felelős helyettes államtitkára a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatait az M1 aktuális csatornán.
Hozzátette: kifejezetten lendületben van a kereskedelmi szektor, aminek oka, hogy nőnek a reáljövedelmek, javul a foglalkoztatás, erősödik a magyar gazdaság.
Kifejtette, hogy elsősorban a nem élelmiszer jellegű iparcikkek forgalmában tapasztaltak – a korábbi trendekhez hasonlóan – nagy emelkedést, ez a fogyasztói bizalom növekedését jelzi, az emberek tartós fogyasztási cikkeket is mernek vásárolni.
Az előzetesen jelzett 7,7 százalékról 8,2 százalékra javította a kiskereskedelmi forgalom januári – nyers adatok szerinti – növekedési ütemét csütörtökön közölt második becslésében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A naptárhatással kiigazított adatokat szintén pozitív irányba, 8,2 százalékról 8,7 százalékra módosította a KSH.
Januárban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 5,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 12, az üzemanyag-kiskereskedelemben 9,4 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
A helyettes államtitkár szerint a karácsonyi leárazások is szerepet játszottak az emelkedésben, bár januárban éppen az ünnepek alatti költések miatt általában kevesebb jövedelem áll rendelkezésre.
Az NGM arra számít, hogy a növekedés folytatódik, miután a bankok elszámoltatása, a devizahitelek kivezetése, a törlesztőrészletek csökkenése nyomán még több jövedelem marad a magyar családoknál.
A minisztérium MTI-hez eljuttatott közleménye szerint – figyelembe véve az elmúlt hónapok forgalmi adatait, valamint a jövedelmek és az árak várható alakulását – a háztartások fogyasztási kiadásai az ősszel prognosztizált 2,6 százaléknál is nagyobb mértékben nőhetnek.
Lenner Áron Márk a kiegyensúlyozott, stabil gazdasági növekedéshez fontosnak nevezte, hogy az export és az ipar mellett a belső fogyasztás is követni tudja a növekedési trendet, megalapozva a további bővülést.
Az adatokból az derül ki, hogy a magyarok bizakodóak a jövővel kapcsolatban, nem rosszabb időre tartalékolnak, hanem megkeresett jövedelmüket vásárlásra fordítják – jegyezte meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >Újabb eszközzel támogatja a kormány a turisztikai ágazatot
A turizmus a magyar gazdaság stratégiai jelentőségű ágazata, amely az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >