NGM: Nagy Márton a jogszabályok betartására és a SZÉP-kártya elfogadásának biztosítására kérte a Bookingot
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta Katerina Shearert, a Booking.com Közép- és Kelet-Európai régió kormányzati kapcsolatokért felelős vezetőjét. Az egyeztetésen áttekintették a hazai szálláshelyfoglalás és turizmus aktuális helyzetét – jelentette be pénteken a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
A közlemény szerint
„megállapításra került, hogy a magyar turizmus teljesítménye rendületlenül erősödik: az év első nyolc hónapjában 5,5 százalékkal emelkedett a vendégéjszakák száma, így 2024-ben is rekord évet zárhat az ágazat”.
Leszögezték, hogy a turizmus dinamikus növekedésének fenntartása közös érdek – tette hozzá az NGM.
A felek egyetértettek abban is, hogy az online megoldásokat a turisták egyre inkább előnyben részesítik, hiszen ezek gyors, kényelmes és átlátható ügyintézést biztosítanak, valamint lehetőséget nyújtanak a különböző szálláshelyek összehasonlítására.
A Booking.com az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform, amely hazánkban is meghatározó piaci szereplő, jelenleg több mint 22 ezer magyarországi szolgáltatót jelenít meg a felületén, melyből mintegy 6800 budapesti szálláshely.
Bár az online szállásközvetítők transzparensebbé teszik a piacot, a közelmúltban számos probléma és problémás terület is felmerült a Booking.com működésével kapcsolatban a szálláshelyek, a fogyasztók és a hatóságok részéről egyaránt.
A nehézségek közé tartozott többek között a korlátozottan elérhető, valójában nem megfelelő ügyfélszolgálat, a félrevezető marketingkampányok, illetve a szigorú lemondási feltételek és árgaranciák, melyek jelentős terhet rónak a szálláshely szolgáltatókra.
Emellett jelentős nehézséget jelentett a kifizetések elmaradása 2023 nyarán, amely a hazai szálláshelyek meghatározó részét érintette, emlékeztetett az NGM.
Kiemelték:
a kormány elkötelezett amellett, hogy a magyar családok nyugodtan, problémamentesen tölthessék el pihenésüket, és a szálláshely-szolgáltatók számára is biztosítani kívánja a jogi kiszámíthatóságot az online platformokkal szemben.
Nagy Márton, mint turisztikáért és fogyasztóvédelemért is felelős miniszter kiemelten kérte a Booking.com képviselőit, hogy fokozottan ügyeljenek a fogyasztók, továbbá a partner szálláshelyek transzparens, teljes körű tájékoztatására, és maradéktalanul tartsák be a jogszabályi előírásokat, a fogyasztóvédelmi kötelezettségeiket.
Az a gyakorlat ugyanis, hogy a szállások késve jutnak a nekik járó pénzekhez, a kormány számára elfogadhatatlan.
A tárcavezető mindemellett ismertette, hogy a SZÉP-kártya kiemelt szerepet játszik a magyar családok pénzügyi eszköztárában, támogatva gondtalan pihenésüket, miközben a hazai turizmus és vendéglátás növekedését is erősíti a fogyasztás bővülésén keresztül.
A kormány célja, hogy a digitális SZÉP-kártya fejlesztésével tovább növelje annak népszerűségét a felhasználók és a feltöltő vállalkozások között egyaránt.
Ennek érdekében az NGM egyeztetést kezdeményezett a Magyar Bankszövetséggel és a kártyát kibocsátó bankokkal a szükséges fejlesztések elindításáról.
A nemzetgazdasági miniszter az egyeztetés keretében arra kérte a Booking.com képviselőit, hogy a SZÉP-kártyákat a cég is fogadja el a belföldi foglalások esetében – tájékoztatott közleményében az NGM.
Kapcsolódó cikkeink
Czomba Sándor: továbbra is magas a hazai foglalkoztatottság
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján 2024 szeptemberében…
Tovább olvasom >Standard and Poor’s: továbbra is befektetésre ajánlott Magyarország
A Standard and Poor’s mai minősítésében megerősítette, hogy továbbra is…
Tovább olvasom >1 millió forintos átlagkeresetet ígér az NGM
Nagy Márton szerint elérhető az ezer eurós minimálbér és az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Októberben kissé tovább csökkent a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett…
Tovább olvasom >Visszaváltó automatáknál új 5000 forintos limit: kellemetlenségek és jótékonysági lehetőségek
A MOHU október 26-tól új szabályt vezetett be a visszaváltó…
Tovább olvasom >Októberi teaárak: miért lett ilyen drága a magyarok kedvenc forró itala?
A teafogyasztási szokásokra az infláció és az alapanyagok áremelkedése jelentős…
Tovább olvasom >