NGM: megállíthatatlanul nő a kiskereskedelmi forgalom

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 12. 18. 11:50

Megállíthatatlanul nő a kiskereskedelmi forgalom Magyarországon, októberben már 29. hónapja folyamatosan tartott a bővülés – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán, a kiskereskedelmi forgalom adatait kommentálva.

polc2

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken közzétett második becslése szerint októberben 4,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene éves összevetésben a szeptemberi 5,1 százalékos emelkedés után, a naptárhatástól megtisztított adat pedig 4,6 százalékos növekedést mutat.

Marczinkó Zoltán István kiemelte: a bővülés összhangban van a kormány konvergenciaprogramjának előrejelzésével, miszerint 3 százalékkal nő idén a háztartások fogyasztása. Októberben a kiskereskedelmi összforgalom 826 milliárd forint volt, és a tárca számításai szerint november-decemberben tovább fog nőni a forgalom.

Kiemelte, hogy visszatért a háztartások vásárlási kedve: egyrészt alacsony az infláció, ami 0,1 százalék körül alakul ebben az évben, másrészt nőnek a háztartások bevételei, nőnek a keresetek, ami összefügg a foglalkoztatás idei bővülésével is.

A statisztika szerint a kiskereskedelmi forgalom az első tíz hónapban 5,8 százalékkal emelkedett, ezen belül a legmagasabb arányt a nem élelmiszer kiskereskedelemben mérték – ismertette a helyettes államtitkár.

Hozzátette: az adatokból megállapítható az is, hogy a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 28 százalékkal bővült, ennek oka a fogyasztói szokások átalakulása, a vevők egyre inkább előnyben részesítik az otthoni vásárlást.

A nem élelmiszer forgalom bővülése a lakossági bizalom növekedését is jelenti, mert az emberek nem napi fogyasztási cikkekre, hanem a tartós fogyasztási cikkekre költenek – mondta Marczinkó Zoltán István.

A tárca MTI-hez eljuttatott közleményében azt emelte ki, hogy a kiskereskedelem havi növekedése is arra utal, hogy a fogyasztók alkalmazkodtak a vasárnapi pihenőnap bevezetéséhez, ugyanis mind a három termékfőcsoport értékesítése nőtt szeptemberhez képest. Ezen belül az élelmiszer és élelmiszerjellegű vegyes termékek forgalma 0,1 százalékkal, a nem élelmiszer termékek forgalma 1,3 százalékkal, az üzemanyag-értékesítés pedig 0,4 százalékkal emelkedett egy hónap alatt. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink